Liland91 Skrevet September 12, 2009 Rapporter Share Skrevet September 12, 2009 Er det mulig og få mer bensin til motoren ved enkle grep som bruk av større dyser eller lingnende? Tenker da hvis jeg skulle finne på å stappe en turbo under panseret på min 230, som det sies tåler 0,5 bar på en helt original motor, er det mulig å få denne til å tåle noe rundt 0,7-0,8 eller er det kompresjonden og/eller innmaten som blir et hinder da? Kanskje litt rotete forklart men håper dere skjønner :) Siter Mercedes Benz 230te -89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet September 12, 2009 Rapporter Share Skrevet September 12, 2009 mer enn bare bensin mengde det må kompanseres for. tenninga må også være rett ;) den enkleste måten og få inn mer bensin på er ett tillegs sprut som kobler inn på f.eks 0.4 bar. veldig enkelt å koble opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liland91 Skrevet September 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2009 hva koster et slikt tillegssprut? og hva kan man gjøre med tenninga? Siter Mercedes Benz 230te -89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet September 12, 2009 Rapporter Share Skrevet September 12, 2009 vet ikke helt hva en slik trykkbryter ligger på i pris, men det er ikke over 1000kr. kobler du så denne bryteren på kaldstart dysa så er ting veldig enkelt og billig. tenninga må være slik at den justerer seg etter turtall og ladetrykk. ellers ender du opp med tenningsbank og havari. vet ikke hvilke tennings systemer som er på disse mercenes så hvilke alternativer du har for en lur og lettvindt løsning der vet jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 13, 2009 Rapporter Share Skrevet September 13, 2009 Bytt til progressiv trykkregulator, eller juster opp den orginale. Tenning bør ikke være det største problemet, tenningshjernen har trykksensor, mulig du må montere en envegsventil der, ellers kan du bakke tenninga godt med oktanvelgeren. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.