åssicossie Skrevet September 10, 2009 Rapporter Share Skrevet September 10, 2009 Har en 94 Astro ext 4,3 L. Problemet startet for et par dager siden. Da så jeg at voltmeteret sakte men sikkert sank nedover, ned mot 11 volt. Plutselig spratt det opp igjen til rundt 13 volt hvor det har brukt å ligge. Stoppet på en bensinstasjon ofr å titte litt på det. I løpet av den halvtimen jeg sto der datt batterispenningen helt ned til bånn på måleren ( 9 volt ) Bestemte meg for å kjøre hjem. Plutselig var den oppe på 13 volt igjen, og full lading. Titta på bilen i dag igjen, og fant ut at det var brudd i 3 ledninger i gummibelgen mellom førerdør og kaross. Var helt overbevist at jordfeilen lå der, men når alt var lappet sammen igjen var det akkurat like ille. Nå lader bilen faktisk ikke i det hele tatt, og motoren går nesten ikke når batterispenningen blir så lav. er noe som suger noe jævlig med strøm. Det er forresten ny dynamo og nytt batteri i bilen. Noen som kan hjelpe ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 10, 2009 Rapporter Share Skrevet September 10, 2009 13 volt er ikke full lading, du må opp i 14,4 for å ha full lading. Lyser ladelampa? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
åssicossie Skrevet September 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2009 Vet det skal være 14,4 V, men den har aldri vist noe mer enn ca 13 volt. Kan jo selvfølgelig være en årsak til at den nå har tatt helt kvelden. nei, ladelampa lyser ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 10, 2009 Rapporter Share Skrevet September 10, 2009 Hvis ladelampa heller ikke lyser med tenning på og motor av, er pæra gåen og dynamoen vil ikke lade. Er ikke dette feilen, ville jeg også gått over jordinger mellom motorblokk-karosseri-batteri. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
åssicossie Skrevet September 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2009 Da tror jeg at jeg fant problemet. Den ene kontakten på starteren med to ledninger på ( så ut som den gikk til dynamoen ) var løs. Fikk hvertfall strammet den skruen, og vips så hadde vi 14 volt ladespenning i dashen. Har vært ute og kjørt en lang tur i dag, og virker som en kule igjen. Takk skal du ha JChC ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 12, 2009 Rapporter Share Skrevet September 12, 2009 Da tror jeg at jeg fant problemet. Den ene kontakten på starteren med to ledninger på ( så ut som den gikk til dynamoen ) var løs. Fikk hvertfall strammet den skruen, og vips så hadde vi 14 volt ladespenning i dashen. Har vært ute og kjørt en lang tur i dag, og virker som en kule igjen. Takk skal du ha JChC ;) Bare hyggelig du :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.