volvo2turbo Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Er vell ikke akkuratt en prosjekt tråd detta siden bilen er så si ferdig:P men får være en skryte tråd:) Dette er da en 1986 modell med en b230fk motor. Hva som er gjort med bilen: Hel lakert innvendig og utvendig (laserblå 411) - Alle foringer og slitedeler er byttet - Coilovers fra Pedersen Foran med asvalt bane fjører - Svart interiør - Momo skinn ratt - Bilen er også breddet 4cm i bakkant av hjulbuen bak på hver side - Super dtm med 235/40 Foran og 245/40 bak - Gull v70 lakkerte vinterfelger M/Spacere - 850 spoiler - Bensin pumpe - bensin filter Motor Specs: - B230Fk bunndel M/underspyling - 531 Nyoverhalt topp ( Motorteknikk ) - Bensintrykks regulator - ny/T4 Kina turbo - Portet Manifold og Bakhus turbo - Ny manifold - Haltech Sprut F10 - Alle pakninger og tetninger er byttet - Rustfrie trykk rør - Lakkerte reimhjul - Regreim, olje filer +++ - Oljekjøer fra pedersen,13 raders - Større intercooler - Dump medfølger - Jt 3" Ombygd. INGEN skrangling. - Lakkert toppdeksel - glassblåst de fleste motor deler, som innsug . - Dreid hylse for kraftig slange fra retur på turbo Planer: Sette på orginalturbo. Godkjenne motoren og senkesett. Og lit småtteri innvendig som lister og slikt. Kanskje gruppe A carbon vinge. Stemmnings bilder:) Bare og komentere:) Siter Volvo 240GLE 88mod http://www.bilforumet.no/200-serien/225015-moslets-240gle-88mod.html Volvo 240 turbo samme tråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfII87 Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Sykt pen bil.:respect Er det ut med grill? Siter Volvo V50 T5 Volvo 240GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOPPSPEED Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Synnsykt fin bil du har fått! sitter å er litt missunelig nå Siter Volvo 740 kosebil. Volvo 240 turbo (solgt) Volvo 240gle (spiker) Audi A4 1,6 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo2turbo Skrevet September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Takker:) er ikke grill på bilen nå så det må jeg skaffe;) Siter Volvo 240GLE 88mod http://www.bilforumet.no/200-serien/225015-moslets-240gle-88mod.html Volvo 240 turbo samme tråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Fet bil. Men coil over kite sliter du vell med å få godkjent ?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo2turbo Skrevet September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Fet bil. Men coil over kite sliter du vell med å få godkjent ?? Hehe må ta av det også ja;) Siter Volvo 240GLE 88mod http://www.bilforumet.no/200-serien/225015-moslets-240gle-88mod.html Volvo 240 turbo samme tråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Drit rå bil detta ja, gleder meg til å se den live en gang:) Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Hehe må ta av det også ja;) skål for den da er vi 2. men du har ikke vurdert hjelpe fjær ?? så ikke fjæra i coil over kittet henger løst når du gjekker opp bilen ?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo2turbo Skrevet September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 skål for den da er vi 2. men du har ikke vurdert hjelpe fjær ?? så ikke fjæra i coil over kittet henger løst når du gjekker opp bilen ?? hmm er lit newbee så detta må du forklare bedere haha:) Har tenkt til og sette på 40mm senkefjører også godkjenne den meddet;) er ikke sikkert at jeg setter på coiloversene etter det:) Siter Volvo 240GLE 88mod http://www.bilforumet.no/200-serien/225015-moslets-240gle-88mod.html Volvo 240 turbo samme tråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 (endret) den den rød fjæra som jeg har på min bil er super myk så den kalsker rett i bunnen nå du slipper ned bilen fra bukkene. å strekker seg ut når du jekker opp / eller du får hjul løft i fronten. det er fordi at den andre svart fjæra ikke skal hoppe ut av sporet sitt. ( men på bildet så holder den ikke fjæra sammen på grunda av at det sitter org demper fjæra er skrudd langt ned) Endret September 7, 2009 av Per-Henrik Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo2turbo Skrevet September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 den den rød fjæra som jeg har på min bil er super myk så den kalsker rett i bunnen nå du slipper ned bilen fra bukkene. å strekker seg ut når du jekker opp / eller du får hjul løft i fronten. det er fordi at den andre svart fjæra ikke skal hoppe ut av sporet sitt. ( men på bildet så holder den ikke fjæra sammen på grunda av at det sitter org demper fjæra er skrudd langt ned) Okey da ble jeg lit klokere;) kan hende det sitter (hjelpefjær) på bilen har ikke sett etter enda da jeg får ikke bilen før noen dager:) Tipper coiloversene blir solgt da jeg har egentlig ikke bruk for så lav bil:) Siter Volvo 240GLE 88mod http://www.bilforumet.no/200-serien/225015-moslets-240gle-88mod.html Volvo 240 turbo samme tråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 spiller vell ingen rolle... det er manidig å du kan justere høyden da :respect Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo2turbo Skrevet September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 spiller vell ingen rolle... det er manidig å du kan justere høyden da :respect :):) hvor mye lavere blir bilen på det laveste med coilovers da? i forhold til 40mmsenkefjører. har gule koni også Siter Volvo 240GLE 88mod http://www.bilforumet.no/200-serien/225015-moslets-240gle-88mod.html Volvo 240 turbo samme tråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 (endret) Litt usikker på det der. men blir en del lavere kommer jo litt an på fjæra di og demperene også. du får jo dempere som er 35mm kortere du har jo muligheten til å leke deg litt med stivere å mykere fjærer også Endret September 7, 2009 av Per-Henrik Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Tror du kommer til å angre vis du selger coiloverne Andreas... Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg