Gå til innhold

Alt man trenger til og pusse ned/opp en bil.

Ranger emnet


AmoeN

Anbefalte innlegg

Mulig det finnes en lik tråd her men jeg har ikke funnet en.

 

Det jeg spør om er hva man skal ha til og pusse opp en bil ifra scratch.

 

Hva slags utstyr og antall ting.

 

Jeg skal pusse vekk all lakk og få på ny lakk som er hovedsaken her.

 

Selve lakkeringen skal gjøres av en lakkerer.

 

 

 

 

1. Jeg ser en røstflekk på bakluka. Hva skal jeg gjøre? spakkle å div?

 

2. For og pusse ned lakken, hvilket pussepappir skal jeg starte med? 180 papir? hvilke metoder?

 

3.Hvordan skal jeg gjøre det under bilen?

Pusse ned->grunning->techtyl->lakk?

 

4.Hvordan fjærne all lort under bilen?

 

Kåmm med mere tips og sånt. Gjærne bilder.

 

Mulig at dette ble rotete for dere men jeg er helt blank på dette.

 

 

 

Mvh

AmoeN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det finnes en lik tråd her men jeg har ikke funnet en.

 

Det jeg spør om er hva man skal ha til og pusse opp en bil ifra scratch.

 

Hva slags utstyr og antall ting.

 

Jeg skal pusse vekk all lakk og få på ny lakk som er hovedsaken her.

 

Selve lakkeringen skal gjøres av en lakkerer.

 

 

 

1. Jeg ser en røstflekk på bakluka. Hva skal jeg gjøre? spakkle å div?

 

2. For og pusse ned lakken, hvilket pussepappir skal jeg starte med? 180 papir? hvilke metoder?

 

3.Hvordan skal jeg gjøre det under bilen?

Pusse ned->grunning->techtyl->lakk?

 

4.Hvordan fjærne all lort under bilen?

 

Kåmm med mere tips og sånt. Gjærne bilder.

 

Mulig at dette ble rotete for dere men jeg er helt blank på dette.

 

 

 

Mvh

AmoeN

 

Om du er helt blank på "lakkarbeid" så vil jeg anbefale deg å sette bort hele jobben til ett verksted. Er ganske mye du skal kunne for å ta en sånn jobb selv. Å mest sannsynlig når du er "ferdig" med å sparkle så vil nok en lakkerer ikke være helt enig. Du trenger f.eks ikke pusse vekk all lakken, kun der som det er rust. p180 er alt for grovt å pusse med der som det kun skal lakk eller grunning oppå.

 

Kan bruke p180 der som du skal sparkle, så avslutte med f.eks p320 før fyller.

 

Men mitt råd er.. sett vekk jobben om du ikke vet hva du driver med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen vil gjerne gjøre noe på bilene sine selv istede for å sette bort alt. inkludert meg.. har ikke hatt bilen på ETT verksted i det heletatt å jeg har gjort en del. bytta girkasse, ribba bilen invendig og utvendig.. slipt ned for å lakkere, sparklet, sveiset osv...

 

det er en grunn til att forumet er her da.. folk vil lære av andre og gjøre ting selv...

 

stå på AmoeN. hør med han lakkerern din om han kan gi deg tips da vettu... si hva du skal gjøre eller vise bilen til han så kan han skrive en liste til deg om hva du skal gjøre fra start til slutt.

 

lykke til sier jeg..

 

holder på med samme selv nå.

 

har demontert snart hele bilen for lakkering, tatt ut taktrekk og deksler på A B og C-stolene så jeg får lakkert elt i tak og stolper svart. alt er beige nå så:P hehe...

 

utvendig er det sparkling på gang samt litt sveising....

 

ting tar tid kan jeg bare fortelle deg:P men er godt når man er ferdig...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
noen vil gjerne gjøre noe på bilene sine selv istede for å sette bort alt. inkludert meg.. har ikke hatt bilen på ETT verksted i det heletatt å jeg har gjort en del. bytta girkasse, ribba bilen invendig og utvendig.. slipt ned for å lakkere, sparklet, sveiset osv...

 

det er en grunn til att forumet er her da.. folk vil lære av andre og gjøre ting selv...

 

stå på AmoeN. hør med han lakkerern din om han kan gi deg tips da vettu... si hva du skal gjøre eller vise bilen til han så kan han skrive en liste til deg om hva du skal gjøre fra start til slutt.

 

lykke til sier jeg..

 

holder på med samme selv nå.

 

har demontert snart hele bilen for lakkering, tatt ut taktrekk og deksler på A B og C-stolene så jeg får lakkert elt i tak og stolper svart. alt er beige nå så:P hehe...

 

utvendig er det sparkling på gang samt litt sveising....

 

ting tar tid kan jeg bare fortelle deg:P men er godt når man er ferdig...

 

Morsomt og høre =)har ikke fått gjort noe enda siden bilen står ute enda men den kommer innendørs snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår