Gå til innhold

Hjelp! Varsellampen for motorelektronikk lyser!

Ranger emnet


dobben

Anbefalte innlegg

Ja. Var ute å kjørte kveldstur igår natt, da plutselig den gule motorelektronikk-lampen begynte å lyse, så jeg kjørte hjem å parkerte.

Prøvde å starte bilen i morgest, og da lyser den enda! Jeg merker ingenting på bilen, og den går akkurat slik som den pleier å gjøre. Noen som har noen forslag til hva det kan være??

 

Håper ikke det er noe dyrt noe IGJEN.. :(

 

EDIT: Kan det være batteriet?? Selgeren sa at det aldri har vært byttet..

Endret av dobben

2007 Ford Focus 1,8 Tdci Titanium

[X]2005 Ford Focus 1,6 Tdci Sport

[X]2002 Audi A4 1.8 T Quattro

[X]1995 Audi A4 1.8

[X]1998 Audi A3 1.8 T Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan være mye. Jeg fikk opp det samme på den gamle min og da var det Temp.sensor så var død. Har du bruktbilgaranti? Kjør innom møller og be dem feilsøke bilen din for å finne ut hva som er galt. Du BØR ikke kjøre rundt med bilen slikt. Hadde batteriet ditt vært dødt så hadde du ikke fått startet bilen. Tviler på at "FIS`en" tar opp feilsignaler fra batteri:)

 

Om du har bruktbilgaranti, ring til Elcon (eller hva du har) først for å få en tillatelse om å levere bilen inn til feilsøking/service. :) Hvis du ikke ringer dem å gir beskjed på forhånd så har dem ikke krav på å betale regningen. Selv må du jo selvfølgelig ut med egenandel på 600,- (om du har):)

 

Mvh

 

Jean

Endret av JeanDaniél

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for utfyllende svar! Nei, jeg må sjekke om jeg har bruktbilgaranti. Jeg har sånn mobilitetsgaranti siden den har fulgt alle servicene. Skal innom johnsen bil (harstadforhandleren) i morgen, å høre om de bare kan kjøre en diagnosetest. Hvis det er noe kostbart, så skal bilen selges :p

 

Lurer foresten på om jeg i det hele tatt har "FiS" på bilen. Den sier ikke ifra om det er noen pærer som er gåene, for eksempel..

Endret av dobben
skirveleif

2007 Ford Focus 1,8 Tdci Titanium

[X]2005 Ford Focus 1,6 Tdci Sport

[X]2002 Audi A4 1.8 T Quattro

[X]1995 Audi A4 1.8

[X]1998 Audi A3 1.8 T Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for utfyllende svar! Nei, jeg må sjekke om jeg har bruktbilgaranti. Jeg har sånn mobilitetsgaranti siden den har fulgt alle servicene. Skal innom johnsen bil (harstadforhandleren) i morgen, å høre om de bare kan kjøre en diagnosetest. Hvis det er noe kostbart, så skal bilen selges :p

 

Lurer foresten på om jeg i det hele tatt har "FiS" på bilen. Den sier ikke ifra om det er noen pærer som er gåene, for eksempel..

 

:)

 

Du har kanskje ikke FIS da, men du har noe annet. (Husker ikke hva det heter)

 

Det svarer seg heller å utbedre og reparere feilen, deretter selge enn å selge med feil. Sannsynlighvis er ikke dette en stor kostnad får vi håpe:)

 

Gi oss info når du har snakket med forhandler:)

 

(btw, tviler på den mobilitetsgarantien vi får hos Møller dekker slike feil.) :(

 

Mvh

 

Jean

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekanikeren på johnsen sa at det var muligens noe med tett lufting til bensintanken. Han slettet også feilkoden og sa at det trengte ikke å være noe som helst- men at det kunne være tilfeldigheter som gjorde slik at den fikk et feilvarsel. Har kjørt masse med bilen i hele dag, og den har funket bare bra, så jeg håper at det bare var noe humbug :p

 

uansett! takk for hjelpen, Jean. Den (omtalte) dårlige kundeservicen på møller/vag har jo ikke noe å si, når man får så god hjelp her inne! :D

 

Vurderer å lage tråd om bilen btw :D

2007 Ford Focus 1,8 Tdci Titanium

[X]2005 Ford Focus 1,6 Tdci Sport

[X]2002 Audi A4 1.8 T Quattro

[X]1995 Audi A4 1.8

[X]1998 Audi A3 1.8 T Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekanikeren på johnsen sa at det var muligens noe med tett lufting til bensintanken. Han slettet også feilkoden og sa at det trengte ikke å være noe som helst- men at det kunne være tilfeldigheter som gjorde slik at den fikk et feilvarsel. Har kjørt masse med bilen i hele dag, og den har funket bare bra, så jeg håper at det bare var noe humbug :p

 

uansett! takk for hjelpen, Jean. Den (omtalte) dårlige kundeservicen på møller/vag har jo ikke noe å si, når man får så god hjelp her inne! :D

 

Vurderer å lage tråd om bilen btw :D

 

Det var så lite:) Godt alt ordnet seg tilslutt og at du ikke måtte ut med en bunke penger:)

 

Har du ettermontert Xenon forresten? (Kan ha noe med feilmld å gjøre)

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår