Gå til innhold

Biltilsynets kontroll

Ranger emnet


Galskap2k

Anbefalte innlegg

Må på kontroll hos biltilsynet pga ble stoppet med annen motor.

 

Hadde montert en m50 med turbo i e46 og ble stoppet av politiet og avskiltet. nå må bilen såklart på kontroll og gamle 318 motoren må på plass.

 

Lurer på om hva de sjekker på en slik kontroll. om de går over HELE bilen, eller kun sjekker at riktig motor står i.

 

og hvor nøye er de på om servo og slikt ikke funker på kontrollen der og da. da jeg har klart og ødelegge noen slanger da den ble plukket ut.

Mitt E36 turbo Prosjekt

Man har alltids vinkelsliper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei stoppa med merca mi for ett par år siden....

Var ikke klaring med dekk og skjerm og senkesett, samt eksoslekkasje.

Viste bilen, de sjekka at det ikke feis i eksosen, godkjente senkesettet og at det var klaring, at bilen hadde fjerna katalysatoren, ene forskjermen bestod i hovedsak av ducktape og at bilen var lav hang de seg oppi, i kontrollen ville de avskilte meg...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, har senket bil men er godkjent i vognkort. og på visningen låner jeg en komplett original eksos. samt setter på noe originalhjul. da skal den stort sett være orignal igjen. men ingen som vet som sakt om de KUN sjekker at det er rett motor eller full kontroll? og om de finner kun småfeil, får jeg da igjen skiltene ved første kontroll og må etterkontrolleres? eller får jeg dem først når ALT er fikset?

Mitt E36 turbo Prosjekt

Man har alltids vinkelsliper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, fikk ingen bot, når sant skal sies ble jeg ikke direkte stoppet heller. bilen sto med panser åpent i verkstedet(privat), jeg selv var ikke til stede da de tok skilter. de var bort da jeg kom dit med lapp om og ta kontakt med biltilsynet.

 

så regner med det var noen sjalu jævler som har rinkt snuten og sagt det var ett ulovlig turbobygg.

Mitt E36 turbo Prosjekt

Man har alltids vinkelsliper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at ingen på verkstedet tok seg en tur i bilen?

 

Hvis det er slik du sier ville jeg snakket med en advokat og hørt om du kanskje burde gå til sak. Det som dog er dumt i denne situasjonen er at de da sikkert vil være på utkikk etter deg i fremtiden.

 

Det du da kan gjøre er å bytte alt til orginalt og hevde at de ikke vet hva de snakker om, har ikke kunnskap nok til å se hva som er hva og at alt var orginalt under sjekken. Nevn også at de ikke hadde rett til å ta seg inn på privat eiendom.

 

Jeg ville kanskje bare anbefale dette hvis du har krav på fri rettshjelp, men det er verdt å ta en prat med en advokat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår