Gå til innhold

Føkked girkasse på 106

Ranger emnet


JeltZ

Anbefalte innlegg

Nå kommer den rare historien om girkassens død?

 

------------------------------------------------------------------------------------

 

Nana så var vi ute og kjørte. "Nei nå har jeg lyst på en pølse!" sa Glenn. Så vi tok turen til on the run på Haslum. Når vi skulle dra så satte jeg bilen i revers og begynte å rygge, plutselig så spratt giret ut av sin posisjon og ble rart! Jeg startet så bilen på nytt da jeg håpet at den ville bli bedre, men NEIDA! Etter en del om og men så fikk jeg bilen inn i andre gir og kjørte så hjem.

 

 

to be continued!

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Noen som kan hjelpe meg og komme med hint og tips om hva som kan være galt? Og eventuelt hva som kan gjøres utenom det drastiske tiltak bytte girkasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JeltZ

 

Noen som kan hjelpe meg og komme med hint og tips om hva som kan være galt?

 

Bra historie :)

 

Det er nok bare et stag (aaargh, husker ikke den eksakte betegnelsen - växellänkage på svensk) mellom gearkassen og rørepinnen som har hoppet av. Har hørt at det skjer en del på Pug 205/405 blant annet.

 

Det årnær sæ.

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hm.. folka fant ut at den trengte eu kontroll så de døtta den inn på verksted :) også finner verkstedet (som hører til stedet vi kjøpte bilen) ut at vi har ulovelige vinterdekk :rolleyes: så da ble det nye vinter dekk for 1k hihi og det staget tok de når de først var i gang så da tror jeg at bilen er ferdig i morgen eller noe *gledeseg* blir kjekt å slippe å stresse så sykt mye med å skaffe bil og sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår