Gå til innhold

Hva har jeg krav på???

Ranger emnet


raymondblack

Anbefalte innlegg

I går (30/8/09) kjørte jeg meg en liten tur til en kamerat. På veien er det mange rundkjøringer, jeg stoppet i den ene for å vike for bilen som kom fra vestre.

Så sa det PANG! En semi trailer kjørte i meg bak fra. Kollisjonen ødela bakluka mi, liten sprekk i fangeren bak, knuste lykter, en høyfrikvent lyd som kommer fra høyre bakdekk, og selfølgelig litt lakk her og der.

 

Men det skal sies at bakfangeren var ikke helt fin i lakken før sammenstøtet, har det noe å si?

 

Hva har jeg krav på? Helt nytt bak parti ferdig lakka? I skade meldinga tok semi-sjåføren all skylda.

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyr på med alt du kan finne av skavanker bak førersetet. Ta også av fanger slik at du kan sjekke at det ikke er skader i karosseriet på baksiden. Selv om det bare var en liten touch, så kan det ofte lage mindre "usynlige" skader som kommer frem når du sjekker grundig.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyr på med alt du kan finne av skavanker bak førersetet. Ta også av fanger slik at du kan sjekke at det ikke er skader i karosseriet på baksiden. Selv om det bare var en liten touch, så kan det ofte lage mindre "usynlige" skader som kommer frem når du sjekker grundig.

 

Skader bak fanger osv tar jo et eventuelt karosseriverksted når det kommer så langt... Det skal dem i hvertfall.

 

Men som de andre sier få med alt som er...er ingen som kan si at det var der fra før sålangt det ikke er rustskade e.l.

 

Du har KRAV på å få fikset bilen opp til den "stand" den var i før kræsjet...så sant bilen ikke blir kondemnert, du sier ikke noe om hva slags bil du kjører=)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEHE, takk for mange gode råd. Jeg kjører 99 scorpio, stygg men en drøm å kjøre faktisk. Snakket med ford forhandler og forsikringselskap i dag. Hadde den på takst. Jeg på pekte alt jeg kunne (hehe både ting som var der og ting som ikke var der). Skaden kom på totalt 27". Men som jeg nevnte i det første innlegget så er det en lyd fra bak dekket. Den gadd de ikke å ta så mye hensyn til. Selv om jeg nevte det gang på gang. Er det noe jeg kan gjøre?

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyd fra bakdekket kan være hjullager eller at det har skjedd noe med bremsen. Eneste som nytter er vel å si til dem at dette skal de ta hensyn til pga at dette var der ikke før smellet. Stå på kravene!

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at bilen skal tilbake til den eksakte standen den var før du ble påkjørt.

 

Var ikke lyden der før du ble påkjørt, ja da skal den fikses. Ferdig med det! Stå på krava og bruk kjeften om du må, de har uansett ikke noe de skulle ha sagt.

 

Du skal ikke gå skadelidende bare fordi du ble påkjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår