nissan94sunny Skrevet August 29, 2009 Rapporter Share Skrevet August 29, 2009 Hei... kan noe forklare meg noe... jeg har skiftet topp pakning.,.. men ette rjeg skrudde på toppen igjen så får jeg ikke tørnet motoren rundt. sylinderne stopper i stemplene... er en 2.0 diesel motor. nissan sunny. hvor finnes det en tegning på hvordan stemplene skal stå og sylinderne for at motoren tørner helt rundt...? bilen er jekket opp å står i fri.. når man vrir hjulene på den så går stemplene opp å ned . (når man har av toppen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 29, 2009 Rapporter Share Skrevet August 29, 2009 Er timinga rett på registeret da? Husk også at en dieselmotor har høy kompresjon, og kan være vanskelig å tørne rundt. Hvis du skrur ut glødepluggene, skal det gå greit å tørne motoren. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet August 29, 2009 Rapporter Share Skrevet August 29, 2009 Ville nok sett over registeret ja. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nissan94sunny Skrevet August 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2009 ja den er rett på registret , merke på "hjulet" er 90 grader så den skal gå i orden da er sylinder 1 og 3 ute. men stemplene har forflyttet seg. så litt usikker på om 1 og 4 skal være oppe mens 2 og 3 er i bånn eller omvendt. eller alle skal ligge ca på midten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 29, 2009 Rapporter Share Skrevet August 29, 2009 sylinderne stopper i stemplene men stemplene har forflyttet seg Noe her sier meg at du ikke skulle skrudd bil. ja den er rett på registret , merke på "hjulet" er 90 grader så den skal gå i orden da er sylinder 1 og 3 ute. men stemplene har forflyttet seg. så litt usikker på om 1 og 4 skal være oppe mens 2 og 3 er i bånn eller omvendt. eller alle skal ligge ca på midten... Når motor står på merkene skal sylinder 1 og 4 være på topp, du har nok bommet på registeret, og stempler og ventiler butter i hverandre. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg