Gå til innhold

Varmeapparat E10

Ranger emnet


jns91

Anbefalte innlegg

Hei, varmeapparatet fungerer ikke på min 92 E10 Corolla av en eller annen grunn, kommer kun kald luft hvis jeg stiller på temperaturen, noen forslag til hva det kan være?

 

drar opp denne igjen jeg, kom meg helskinnet igjennom vinteren, men det var noe jeg ikke kommer til å orke igjen, trenger råd!

 

til nå har jeg bytta termostat, spylt igjennom varmeregisteret med relativt høyt trykk uten problemer og skiftet kjølevæske samt lufta systemet, ingenting ser ut til å være feil.. bortsett fra at det ikke kommer noesomhelst varme!!

Endret av jns91

- 1992 Toyota Corolla 1.3 XLI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye mulig, siden det også lekker kjølevæske fra bilen, skal kjøpe sånn Bar's Leaks til mandagen og sjekke om det blir bedre, så driver og etterfyller kjølevæske i mellomtiden, tror du varmeapparatet kommer til å fungere igjen når jeg får fiksa lekkasjen?

- 1992 Toyota Corolla 1.3 XLI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det går to slanger fra motor og gjennom torpedovegg. Disse er ca 2cm i diameter, og ligger relativt tett på hverandre. Hvis bare den ene er varm, kan varmeregisteret inni varmeapparatet være tett, slik at det ikke blir sirkulasjon. Da blir det heller ingen varme. Det er også en ventil et sted som regulerer dette når du regulerer varmen inni bilen, denne kan også kødde.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et lite tips kan være og finne en oppover bakke eller jekke opp bilen så radiatoren kommer høyere opp . la bilen gå opp til normal varme og klem på slanger for og få sirkulasjonen til og gå lettere . sett også varme apparate på full varme når du gjør dette så du får ut evt luft bobbler i varme registere . husk også og etter fyll vannet når du gjør dette .

Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine express
Honda del sol 1993 mod
Toyota corolla e10
Toyota corolla ae92 2dørs cupe
Subaru Forester 98mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var de slangene skikkelig varme? De skal være så varme at du nesten ikke kan ta på de, når motoren er varm. Det kan hende at det er mye dritt i kjølesystemet da, kan lønne seg å spyle igjennom med hageslange e.l.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Deffekt wire for regulering, deffekt overføringer til spjeld, eller feiljusterte spjeld.

Denne bilen har ikke kran for varmeregulering, bruker et spjeld for å regulere luften gjennom eller utenom vameregister.

 

Sjekk dette, men er mange andre muligheter også.

 

;)

Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår