Gå til innhold

Project - Jetta VR6

Ranger emnet


Taasaasen

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På bilen har det ikke skjedd så veldig mye de siste dagene.

men bilen er eu-godkjent og alt er levert inn av omreg osv.

nå venter man bare på de stygge plastskiltene som tar tid å få!

jeg ringte biltrangsynet og spurte om det var mulighet for å hente de selv, "DET ER IKKE SJANGS I HAVET!" fikk jeg til svar.... for noen folk

I wanted to give my engine a blow-job....

so I bought him a Turbo^^ Ptsshh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk skilter i går :D:D

 

MEN, jeg var ute å kjørte i går kveld, så hoppet drivakselen på førersiden plutselig av :S:S

 

Så jeg måtte ordne henger og forskjellig styr for å få bilen hjem.

 

Så jeg skal se på problemet i dag, håper det bare er å bytte den, så jeg slipper å bytte hele girkassa eller noe sånt .....

I wanted to give my engine a blow-job....

so I bought him a Turbo^^ Ptsshh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den bilen der har blitt rå:) det med at drivakselen hoppet av skjedde med meg og fetteren min å på jettan hans for 2 mnd siden, fikk jo stoppet med en gang og så fort at drivakselen hadde hoppet av. vi fikk bilen inn på ei busslomme og jekket den opp og fikk noen til å hente verktøy og ekstra skruer til akselen siden 2 av dem var blitt bøyd. fikk skrudd på plass akselen og strammet til skikkelig og sjekket skruene på andre akselen også. akselen fikk ikke noen skader så den funket fint å bruke igjen. nå var jo ikke dette en vr6 men har du flaks så er nok akselen like hel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordnet det i går kveld, damn å kaldt det er å skru ute nå!

 

Var drivknuta som hadde ryket... så byttet den, og skrudde til skikkelig og strammet til på andre siden :)

 

Nå er den fin:)

 

Planer for den nærmeste fremtiden:

- Trekke ferdig dørsider

- Sette på en lyddemper til

- Oljebehandle

- fikse lakk

- bygge anlegg

- kjøre masse :D:D

I wanted to give my engine a blow-job....

so I bought him a Turbo^^ Ptsshh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei å hå!

nå er det en stund siden det har vært noe oppdatering her gitt...!

Jeg begynte på interiøret for fullt, og har satt inn et syykt DLS anlegg med Pioneer DEH-p88Rs i fronten :)

bilen blir/ble brukt daglig, og skal inn på godkjenning for motorbytte innen 2 uker..

 

jeg var uheldig her om dagen, ved et intimt forsøk på å kline med betong så fikk jeg ødelagt litt parts på bilen... Driver å skifter deler, har anskaffet ny fanger, golf-front xD, og ny skjerm, mangler bare en bærebru for å få satt bilen sammen igjen.

 

noen som har en idè om hvor mye det koster å få lakkert en skjerm ?

 

Bilder:

 

DSC_0105-1.jpg

DSC_0106-1.jpg

DSC_0107-1.jpg

DSC_0108-1.jpg

Endret av Taasaasen

I wanted to give my engine a blow-job....

so I bought him a Turbo^^ Ptsshh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hei godtfolk!

Det kan tro's at denne tråden er død, men det er den så absolutt ikke.

Bilen er rettet opp og har gått nå siden februar, men så skulle jeg på godkjenning hos biltrangsynet med VR6'n. og det gikk ikke så bra.. Og nå står den avskiltet på bukker. men jeg gir meg ikke !

Problemet var vekt, og det skal jeg ordne...

Jeg har fått nytt værste nå, med 3 andre. Løftebukk å smøregrav osv:)

Og jeg har veldig mye som skal ordnes(: Jeg skal først gjøre noen "småting" så skal jeg godkjenne den (prøve ihvertfall). Deretter.... hehe, så blir det overraskelse :)

 

Jeg nevner noen småting:

Nytt breddekit G60 (org. svart)

Nye coilovers (hardhet og høydejustering)

Nye dørhåndtak (MK3) -kjøpt-

Nytt interiør (svart skinn)

Nye stoler

Nye felger

Utblås på hver side bak

Corrado lykter/rallye grill

+ masse mer !

 

Bilder kommer etterkvart :)

I wanted to give my engine a blow-job....

so I bought him a Turbo^^ Ptsshh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei du : ) takk!

Hmm, en slik vr6 motor koster 4000kr og oppover (ca). Men så må du ha understell og div mk3 MK3 også. Jeg bytta dashen og all elektronikk.

Så det blir fort 12-15000kr. Hvis du skal ha det bra da seff :P Godkjenninga er et kapittel for seg selv... du skal helst ha typegodkjenningspapirer på bilen (effekt/karosseri)

I wanted to give my engine a blow-job....

so I bought him a Turbo^^ Ptsshh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du : ) takk!

Hmm, en slik vr6 motor koster 4000kr og oppover (ca). Men så må du ha understell og div mk3 MK3 også. Jeg bytta dashen og all elektronikk.

Så det blir fort 12-15000kr. Hvis du skal ha det bra da seff :P Godkjenninga er et kapittel for seg selv... du skal helst ha typegodkjenningspapirer på bilen (effekt/karosseri)

 

Lenge siden denne ble godkjent med vr6 eller ? (hvis den er godkjent da :P)

 

Har hørt at man ikke får det godkjent lenger fordi jetta ikke kom med vr6 orginalt.. De godkjente vr6 jettaene som jeg vet om i Norge ble godkjent på 90tallet ;)

Volkswagen - das Auto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jetta´n min er ikke godkjent (enda)... Jeg forsøkte, men problemet var ikke effekten for min del, men vekten... Golf 2 ble heller aldri levert med VR6... Eneste var at golf fikk du med G60 og 160 HK, og 14 hester mer er liksom ikke så stort sprang, men jettan ble aldri levert med G60 og er derfor litt vanskeligere å få godkjent. Men typegodkjenningspapirer er like på disse bilene(mener jeg), de er helt identiske i alt utenom bagasjerom....

 

Hvis du søker om ombygning og forteller at du bare skal bruke originaldeler osv... så er stort sett kriteriet at du ikke overskrider max aksellast foran, med 2 voksne personer eller legge til 150hk. og det er IKKE lett. rett etter jeg bygde ferdig, så veide jeg bilen og den veide 690kg foran, uten fører og passasjer. det vil si 840kg med fører og passasjer som er 90kg for mye, og det er ikke bare å kjøpe karbonpanser da. Men jeg forsøkte å legge på vekt bak, og det fungerte forsåvidt, bilen overskred ikke max aksellast foran lenger, men den overskred totalvekten, sååå... IKKE LETT!

 

Men jeg vet at mange av de som er godkjent tidligere er ikke gjort på samme måte... jeg har sett vognkort fra en slik, og den er identisk med "original" (1,8) bare at det er forandret til 2800ccm... Så det ble nok "jukset litt" for at det skulle gå igjennom.

Endret av Taasaasen

I wanted to give my engine a blow-job....

so I bought him a Turbo^^ Ptsshh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår