Gå til innhold

Toppakning ryker

Ranger emnet


volvoen

Anbefalte innlegg

Hei , har en volvo 230F motor med høvla og lett porta 160 topp og vx kam , men så ryker toppakning ser det ut for , har orginal radiator med fast vifte og ekstra el vifte som går når jeg vil . sitter ford 38mm weber stående 2ports forgasser , bilen gjekk veldig bra helt til pakninga sa takk for seg , er det noe vi gjør feil.er biltemapakning. dette har andre med trimtopp også vært plaget med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , har en volvo 230F motor med høvla og lett porta 160 topp og vx kam , men så ryker toppakning ser det ut for , har orginal radiator med fast vifte og ekstra el vifte som går når jeg vil . sitter ford 38mm weber stående 2ports forgasser , bilen gjekk veldig bra helt til pakninga sa takk for seg , er det noe vi gjør feil.er biltemapakning. dette har andre med trimtopp også vært plaget med.

 

feilen er biltema paknigen trur jeg har prøvd den toppaknigen på 2 motorer og tatt paknig vær gang da men så ahr jeg bare sattpå viktor reins pakanig og goztek paknig da har jeg aldri tatt toppaknig så prøve en anna paknig men skjekkat toppen din er plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Tror du at pakning fra iglebæk volvo spesialisten er brukandes.

 

Ja fekk tak i pakning som di kalte for gullpakning , men røyk igjen han kjørte 3 heat så va det slutt , noen sier at eg må ha justerbart kammdrev for og klare og justere tenninga , er det som blåser topp pakning , noen her som har fler meninger om detten problemet, sjekka at topp var ok før momtering,.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker 160 topp som er planet 2,5mm jeg og biltema pakning..gikk 5 heat og finale uten problem på lyngås..

 

ville nok sjekka om toppen er plan og at du ikke kjører med for høy tenning og tenningsbank...

Har mistanke om at det kan være tenninga, for en nabo her hadde en topp i fra bilcross, shop og der røyk topp pakning flere ganger og da sa han(fra bilcross shop.) at di måtte skaffe et justerbart kammdrev , for klarer ikke justere tenning riktig ellers og da ryker pakninga .Ser på vår bil ble fordeleren vridd helt i mot den ene veien, Men ska selvfølgelig sjekke toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår