Eiwind Skrevet August 23, 2009 Rapporter Share Skrevet August 23, 2009 Igår skjedde det jeg ikke hadde regnet med kom til å skje. Kondensatoren til anlegget tok fyr under kjøring. Dette stusset jeg veldig på da denne har fungert utmerket i flere mnd. Jeg skjekket først om det hadde vært noen kortslutning, men nei , ingen sikringer hadde røket. Da mørket kom så fikk jeg svaret. - Dashborlampene blenda deg - Leselyset i taket var like sterkt som fjernlysa - Vindu og takluka åpna seg ikke med en gang jeg begynnte å kjøre Det var da jeg kom på at måle spenningen over batteriet kanskje var en lur idet.Og det kom ikke som et sjokk at denne var ALT FOR HØY. Ved avskrudd motor + tomgang = 12 v Ved lett rusing steg denne sagte men sikkert oppover til den stoppet på 16,4v og da er det ikke rart ting lyser som sola. Noen som vet hva som kan være problemet? Bytte spenningsregulator ? Eller hele dynamoen? Mvh Eivind Siter Audi A4 - 1996 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet August 23, 2009 Rapporter Share Skrevet August 23, 2009 Det høres ut som spenningsregulatoren din er fucked ja. Her bør du ikke slå på noenting før du har fikset dette, dette kan bli dyrt. Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 23, 2009 Rapporter Share Skrevet August 23, 2009 Bare å bytte børstebrua. Men hvis du har stort anlegg og har 12v regulator fra før ville jeg anbefale 14v. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eiwind Skrevet August 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2009 børstebrua? hjelper det ikke bare bytte spenningsregulatoren? Og er dette vanskelig på a4 1.8 96 mod Siter Audi A4 - 1996 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 23, 2009 Rapporter Share Skrevet August 23, 2009 Børstebru, børster, laderegulator er samme del på de fleste Bosch og meste andre dynamoer. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet August 23, 2009 Rapporter Share Skrevet August 23, 2009 Jeg trodde spenningsregulator ikke var samme del som børstene på Bosch jeg.. Uansett, du skal få 14.4v ut, ikke noe mer enn det helst. Lykke til! Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 23, 2009 Rapporter Share Skrevet August 23, 2009 De er ikke samme del, men de sitter fast på samme del, så de skiftes som regel som hel enhet, børster kan loddes over, men veldig få som gjør det. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eiwind Skrevet August 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2009 Så jeg trenger ikke bytte spenningsregulator da Siter Audi A4 - 1996 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 23, 2009 Rapporter Share Skrevet August 23, 2009 Regulatoren er den svarte kladden som sitter på børstebrua... 2 skruer så er saken biff :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eiwind Skrevet August 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2009 Okei. Snakka med en som hadde samme problemet på en golf.. Der ble det ikkenoe bedre ved å bare bytte regulatoren. Men bytte hele dynamoen fiksa saken.. Siter Audi A4 - 1996 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet August 23, 2009 Rapporter Share Skrevet August 23, 2009 Det er uansett lett å finne en brukt 90a bosch dynamo som virker. Sjekke i etka hvilke modeller som bruker samme dynamo, så er det bare å sjekke på huggern. Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg