lilsaint Skrevet August 22, 2009 Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 (endret) Har en golf gti 99mod. var ute å kjørte en tur, før jeg stoppet på rødt lys. i det jeg skulle kjøre igjen så ville den ikke gå fremover eller bakover virker som den henger på gir eller noe. så begynte det å renne olje mellom girkassa og motor'n. bilen rikket seg ikke så måtte ringe vei hjelp Noen som har noen anelse hva det kan være? Har prøvd å dyttte bilen når den står i fri men den flytter seg ikke. den bare henger seg på giret? girenen som er låst? må jeg bytte girkasse? evt noen som har en billlig kasse.? takk for alle svar. Endret August 23, 2009 av lilsaint Siter Golf Iv gti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet August 23, 2009 Rapporter Share Skrevet August 23, 2009 girkassa har røket... helt sikkert DUU,DUW eller noe som er koden på kassa di:) kjent problem... se på hellsteno.se.. de har fabriksnye kasser som er forsterka. kassa mi har røket så jeg bestiller ny derfra....finnes ikke brukte DUU-kasser.. er renska for dem:P jeg har holdt på å styra fælt for å finne anna kasse som kanskje kan passe uten at det er DUU men gidder ikke brukje flere tusen på ei brukt kasse så passer den ikke eller den ryker siden den er brukt liksom... det som skjer er at den tappen som sitter mellom diffen og kassa slår hull inn til clutch huset og all giroljen renner ut... ligger sikkert noe deler i kassa\diffen som gjør at den ikke vil gå rundt. kjedli greier og dyrt i tillegg.. tror det ble rundt 12-13 000 for ny kasse fra sverige, å om du ikke bytter selv blir det enda dyrere... tror jeg brukte rundt 2,5 time å ta ut kassa på min bora(som er samme som golf 4) Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rrcastrol Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Audi A3, Seat Leon og Toledo, Skoda Octavia er biler som har DUU kasser om du føler for å leite etter ei brukt. om du finner ei koster det en 7-8000. Fant 3 kasser når mi rauk for noen månder siden, men har ikke sjekket siden:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
¤haz¤ Skrevet August 26, 2009 Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 shit .. blir stadig overrasket over hvor hyppig "har røket kassa mi"-tråder det er på dette forumet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikH Skrevet August 26, 2009 Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 jaggu. begynner å grue meg. mangler bare omtrent 100k på tellern :p så forresten at knoksen i sandnes (http://www.knoks.no/) har flere kasser inne. om det er rett type, vites derimot ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg