Gå til innhold

Kaddis sin Garasje> oppdatering akkurat nå ;)

Ranger emnet


Glenn Are

Anbefalte innlegg

  • Svar 493
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja da fikk jeg en liten rastløshet over meg og måtte finne på noe, da tok jeg like godt og forlenget røret til den eksterne wg`en og satte den ut mot siden under skjermen, blir hull ved støtfangeren, så da går eksosen ut derfra :D Altså med andre ord Screampipe ;)

 

840c725e.jpg

 

f6596ddd.jpg

 

fda104f2.jpg

 

84f9c089.jpg

 

c8fec72f.jpg

 

48044422.jpg

 

56205745.jpg

 

090ed278.jpg

 

b3fa3ecf.jpg

 

455f7b1b.jpg

 

6391a350.jpg

 

d709df04.jpg

 

b4390835.jpg

 

ff746bdd.jpg

 

Verkstedrommet ved vognskjulet :)

 

d384f382.jpg

92a052ce.jpg

 

gokroken!

337f1b58.jpg

 

rørbiter er godt å ha :)

0fe88700.jpg

kontakt på: 46809400

 

Kaddis-Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei mange mener dette er dumt fordi den kan gå duken pga av trykket, men her har også skrufingra også vært, har gjort endel forbedringer ved å bytte endel plastdeler inni den med aluminium og satt den i sammen med skikkelig guffe, har kjørt den med trykk opptil 1.5 bar og har hatt den samme i 4 år nå. En ting til er at man mener at det blir feil måling da, men der er jeg uenig for det er jo den siste lufta før innsuget som er viktig og registrere ikke den første som IKKE inneholder trykk, da sender jo den beskjed for tidlig og motoren VIL få for lite bensin, dette er ikke bare kanskje men 100% Så jeg har den der hvor trykkluften blir registrert som "MAKS" og da presser hjernen seg selv til grensen, videre har jeg gjort egne ting for å holde bensin oppe sammens med lufta, så jeg ikke har stempler som ser ut som softis som har vært i solen for lenge. Dette har fungert topp hos meg, så bryr meg lite om andres teorier ;) Litt sta er jeg, men jaggu glad for det om jeg må feile litt mere enn andre, da har jeg hvertfall gravd dypt for å finne en god løsning!

kontakt på: 46809400

 

Kaddis-Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Viste det var en god grunn :) Har bare alltid hørt at den ikke skal være på trykksiden pga. den kan bli ødelagt, men det har du jo fikset så da skal jeg ikke henge meg opp i det :)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hva skal man si. Hvor begynte dem som skal være landets beste på trimming av en bestemt motor? Det er ikke bare å lese til seg informasjon og tro man er landets dyktigste av den grunn.

 

Se på f.eks Velox Motor. Dem kan dra ut en helt merkelig effekt av en Audi sugemotor. Som Velox sa til meg "500hk av en NG motor er fullt oppnåelig med originale råder, men det er pengene det står på."

 

Her er det en som virkelig har peiling. Ett annet utdrag fra siden hans:

 

"I denne toppen er det lagt ned så mye arbeid, at det er garantert den råeste 20V 5-sylindrede toppen som er for salg. Toppen er laget uten fokus på statisk flow. Skulle du likevel finne en annen topp som nærmer seg i ytelse, som kan prestere 90% av denne toppen i flowbenken, får du alle pengene igjen. Du beholder selvfølgelig toppen med alle delene." Pris? Kr. 45600,- eks. mva.

Og dette for en gammel topp som tilhører Audi 90 med 7A motor på 174hk originalt. Da kan man tenke seg resten.

 

Poenget mitt er: Her er det folk som har prøvd, feilet og til slutt klart å finne den beste løsningen! Og det er ikke fordi dem har sittet på BF og hørt på andre motortrimmere for å si det sånn! :D

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår