Omegamann Skrevet August 20, 2009 Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 Holder på å bytte styreledda mine. Må løsne indre endeledd pga det ytre sitter noe vannvittigt! Noen som vet hvordan jeg løser indre endeledd? Eller kansje noen har noe tips til å løsne ytre endeledd? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet August 20, 2009 Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 Greier du ikke løsne den ytterse bolten som går rett nedover? Den var hvertfall lett å løsne på min. Får du av det, så bare drar du av mansjetten etter du har løsna den indre klemma. Tror du skal slite med å få av indre uten ødelegge mansjetten, hvis du ikke får av ytre. En løsning: Klipp av mansjetten (kjøp en ny). Så løsner du indre ledd ved å skru det løst. Jeg brukte en rørtang, og det satt noe jævlig. Jekka bilen opp, og satt meg liksom inni hjulbuen slik at jeg fikk pressa rett fremover og fikk skikkelig kraft. Ellers kommer du til å slite med det. Så skrur du bare av det indre leddet, setter på ny mansjett, og setter det nye på igjen. Husk å tell gjenger der du skrur av mellom ytre og indre, ellers vil hjulet rattet ditt stå jævlig skeivt når du er ferdig. Teller du gjenger eller måler hvor langt mange gjenger det er igjen FØR dy begynner å skru, så sparer du deg kanskje for firhjulskontroll. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 20, 2009 Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 Eller kansje noen har noe tips til å løsne ytre endeledd? :) Dynk det i diesel og la det stå litt. Så kliner du på den mest brukte motorolja du finner og la det stå og trekke inn. (Godt brukt motorolje inneholder etsende syrer som tærer rusta) Prøv igjen... :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg