Munawar Skrevet August 18, 2009 Rapporter Share Skrevet August 18, 2009 Bilen min kjørte 9000 km over service intervallet og da røk både topplokk og vakumpumpe etc. De må åpne topplokket for å se omfanget av skaden, jeg har foreløpig ikke tillat det. Fordi jeg mener at bilen skal holde OGSÅ om jeg kjører så mye over service intervallet. Dette er den nye modellen (faceliften) kjøpt i mai 2007. bilen har nå kjørt 250 000km, som drosje. Alle service på merke verksted og uten unntak på tide, +/- 1000 km, kanskje noe mer. Bilia sier at dette skyldes oljen som har koksa (?) og at den derfor er veldig tjukk og smører dårlig. Oljen må da tåle å bli kjørt 9000 km mer enn det serviceintervallet sier. Hvor dårlig er oljen? Eller så har Volvo gikk gitt noe slingringsmonn her. Ringte litt rundt, og hørte at topp lokk problemtaikken er velkjetn blant verkstedene. Har noen hørt om slikt før? Hva kan jeg gjøre? Takk for alle forslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet August 23, 2009 Rapporter Share Skrevet August 23, 2009 Din egen feil. Idiotisk å kjøre med lengre oljeskiftintervaller enn anbefalt av de fremste ekspertene (produsenten). Det er ikke uten grunn at de fleste drosjeeiere velger Mercedes Benz. I tillegg til å gi passasjerene den ypperste komfort, gir Mercedes Benz eieren lave driftkostnader og høy reliability (hva blir det på norsk?). Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 23, 2009 Rapporter Share Skrevet August 23, 2009 og høy reliability (hva blir det på norsk?). Høy driftsikkerhet blir vel rette ordet her(stolbarhet)). Hvor mange tråder skal du lage om temaet, det er greit å si ifra at volvo her har laga en motor som tåler lite over serviceintervall, som Nissans YD25ddti, og mercedes 2.4 liter sekser, mercedes har iallefall gjort en ting som funker, de krever at kun en bestemt olje brukes, og da funker det. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 23, 2009 Rapporter Share Skrevet August 23, 2009 Er det mulig?? Har en motor som har gått 250 k, gir f... i å skifte olje, og når den går i stykker så skylder du på dårlig konstruksjon??? På tide å stikke fingeren i jorda (i stedet for hodet) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet August 23, 2009 Rapporter Share Skrevet August 23, 2009 Hva kan jeg gjøre? Du kan betale det reparasjonen koster og følge anbefalte intervaller heretter...? :rolleyes: Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Oktober 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2009 (endret) Dieselmotorene har en svakhet i toppen pga for små oljekanaler og koksing av oljen som gjør at toppen skjerer seg. Dette er normalt sett ikke noe problem dersom en overholder serviceinternvallene og kjører på anbefalt oljekvalitet. Men med mye tomgangskjøring og overskriding av intervallene blir oljen rett og slett for mye kokset og det skjerer seg. Dette er også grunnen til at TAXI 05-08 modellene har 20000 intervall og ikke 30000 som på resten av 5syl dieselene.. Koksing er ganske vanlig på alle dieselmotorer, i større eller mindre grad. Endret Oktober 10, 2009 av Mad-Ass Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.