Gå til innhold

Munawar

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Munawar

  • Bursdag 11/15/1974

Contact Methods

  • Bosted
    Lørenskog

Munawar's Achievements

  1. Til Granada3.0, takk for et godt svar. Det er jævelig dum å være lat, kostelig lærepenge. Bilen har totalt kjørt 29000 km, den skulle ha vært inne til service for 9000 km siden. Volvo er sikker på at vakumpunpen har ryki, topplokket er også skadet da det kommer ulyd fra motor. De må åpne den for å se om mototren er skadet eller ikke.
  2. Bilen min kjørte 9000 km over service intervallet og da røk både topplokk og vakumpumpe etc. De må åpne topplokket for å se omfanget av skaden, jeg har foreløpig ikke tillat det. Fordi jeg mener at bilen skal holde OGSÅ om jeg kjører så mye over service intervallet. Dette er den nye modellen (faceliften) kjøpt i mai 2007. bilen har nå kjørt 250 000km, som drosje. Alle service på merke verksted og uten unntak på tide, +/- 1000 km, kanskje noe mer. Bilia sier at dette skyldes oljen som har koksa (?) og at den derfor er veldig tjukk og smører dårlig. Oljen må da tåle å bli kjørt 9000 km mer enn det serviceintervallet sier. Hvor dårlig er oljen? Eller så har Volvo gikk gitt noe slingringsmonn her. Ringte litt rundt, og hørte at topp lokk problemtaikken er velkjetn blant verkstedene. Har noen hørt om slikt før? Hva kan jeg gjøre? Takk for alle forslag.
  3. Må nevne at iløpet av disse 250 000 km km som jeg har eid bilen har ALLE servicer blitt gjort til tide på merke verksted. En annen ting er at da jeg kjøpte bilen så var det 30 000 km intervall, husker ikke dato men jeg husker at når bilen hadde gått rundt 100 000 km gikk Volvo over til 20 000 km.
  4. De har foreløpig konstatert at oljen har ført til at dette har skjedd. Motorlyden tyder på at topplokket også er skadet og må byttes. For å få full oversikt må de åpne toppen først, det har jeg ikke latt dem gjøre foreløpig. Jeg vet at jeg har ikke tatt service på tide, så den er grei. MITT ANKEPUNkT er dog det at oljen må TÅLE å blir kjørt 10 000 km over, såpass slingringsmonn burde Volvo ha. Ikke minst med hensyn til kvalitet. De kan ikke ha en oljetype som ikke tåler å bli kjørt så lenge. Jeg har en E220 2003 modell, der har jeg gjentatte ganger kjørt over service intervallet uten at motoren har tatt noen form for skade. Forstår dere mitt synspunkt? Kan dere hjelpe med argumentasjon for mitt syn?
  5. Bilen min kjørte 9000 km over service intervallet og da røk både topplokk og vakumpumpe etc. Dette er den nye modellen (faceliften) kjøpt i mai 2007. bilen har nå kjørt 250 000km. Bilia sier at dette skyldes oljen som har koksa (?) og at den derfor er veldig tjukk og smører dårlig. Oljen må da tåle å bli kjørt 9000 km mer enn det serviceintervallet sier. Hvor dårlig er oljen? Eller så har Volvo gikk gitt noe slingringsmonn her. Har noen hørt om slikt før? Hva kan jeg gjøre? Takk for alle forslag.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår