Gå til innhold

Selge bil med heftelser

Ranger emnet


Gooner87

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Trenger litt hjelp med å besvare et spørsmål.

 

Jeg har planer om å selge bilen min. Har funnet et ungt par som vil kjøpe bilen min. Dem var hos banken idag min fikk avslag på lån. Dem må ha en kausjonist for å få lån.

 

Nå vil dem kjøpe bilen med heftelser. Går dette? Jeg skulle få 60000kr kontant og dem skulle ta over heftelsen på bilen.

 

Fikk beskjed om at heftelsen følger bilen og ikke eier. Stemmer dette?

 

Vil jeg få trøbbel hvis jeg går med på dette?

Endret av Gooner87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Trenger litt hjelp med å besvare et spørsmål.

 

Jeg har planer om å selge bilen min. Har funnet et ungt par som vil kjøpe bilen min. Dem var hos banken idag min fikk avslag på lån. Dem må ha en kausjonist for å få lån.

 

Nå vil dem kjøpe bilen med heftelser. Går dette? Jeg skulle få 60000kr kontant og dem skulle ta over heftelsen på bilen.

 

Fikk beskjed om at heftelsen følger bilen og ikke eier. Stemmer dette?

 

Vil jeg få trøbbel hvis jeg går med på dette?

 

Høres ut som trøbbel, ja. I utgangspunktet følger heftelsen bilen - men ikke før du har fått inkasso og betalingsanmerkning på billånet ditt. Ligg unna, dette vil garantert skape problemer for deg senere.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som trøbbel, ja. I utgangspunktet følger heftelsen bilen - men ikke før du har fått inkasso og betalingsanmerkning på billånet ditt. Ligg unna, dette vil garantert skape problemer for deg senere.

 

Takk for svar!

 

Ja høres ut som trøbbel. Men vil bare finne ut om det går. Hvis det går skal jeg få banken til å lage en kontrakt slik at jeg ikke går i fella.

 

 

Takk for svar!

 

De to linkene du har henvist er slik jeg gjorde da jeg kjøpte bilen. Betalte alt inn på en konto og resterende beløp ble sendt inn til gamle eiers konto etter at banken hadde trukket det dem skulle ha. De nye heftelsene kom på mitt navn. Men nå får dem ikke lån de som vil kjøpe bilen, men dem vil ta over hefetelsen min. Men fikk som svar at jeg ikke kommer til å stå ansvarlig fordi bilen kommer til å stå på dems navn og ikke mitt. (heftelsen vil følge bilen og ikke eier).

 

Noen som vet noe om dette? Prøvde å ringe banken men dem stengte jo kl.15:00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fikk som svar at jeg ikke kommer til å stå ansvarlig fordi bilen kommer til å stå på dems navn og ikke mitt. (heftelsen vil følge bilen og ikke eier).

 

Dette er ikke riktig. Lånet står i ditt navn, og derfor vil banken først gå på deg som låntaker. Hvis du ikke betaler avdragene, vil lånet i sin helhet forfalle. Når du så ikke innfrir lånet, vil det gå videre til inkasso, og du vil få en betalingsanmerkning. Deretter vil banken hente bilen, fordi det er pant i den.

 

Vurderer du fortsatt å takke ja til tilbudet fra dette unge paret som tydeligvis ikke har råd til bil, les det jeg har skrevet én gang til.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke riktig. Lånet står i ditt navn, og derfor vil banken først gå på deg som låntaker. Hvis du ikke betaler avdragene, vil lånet i sin helhet forfalle. Når du så ikke innfrir lånet, vil det gå videre til inkasso, og du vil få en betalingsanmerkning. Deretter vil banken hente bilen, fordi det er pant i den.

 

Vurderer du fortsatt å takke ja til tilbudet fra dette unge paret som tydeligvis ikke har råd til bil, les det jeg har skrevet én gang til.

 

Nå har jeg funnet en annen kjøper.

 

Enig som du sier, dette var for dumt til å vurderes.

 

Tråden kan slettes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår