Dissey Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Hvor mye effektøkning får en ved å bytte grenrør på en vanlig sugemotor ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Ca 10% effektøkning er det jeg har fått oppgitt i hvertfall. Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Hvorfor ligger denne tråden på kjøp og salg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jorgen Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Skal vel ikke være noen rakettforsker for og finne ut at han er ny på forumet :p folk gjør feil :) Siter 02 Konebil - Offroader'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dissey Skrevet Januar 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Sorry. kåla litt , var vel litt trøtt når jeg la den inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 kåla litt Haha! Alle kan gjøre feil ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Trodde ikke grenrør ga mere enn 5-6% jeg... Men man lærer så lenge man lever. En annen sak er hvor mye et grenrør gjør for en turbomotor med allerede kronglete og restriktive eksoskanaler... :) Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Trodde ikke grenrør ga mere enn 5-6% jeg... Men man lærer så lenge man lever. En annen sak er hvor mye et grenrør gjør for en turbomotor med allerede kronglete og restriktive eksoskanaler... :) Det stemmer faktisk, har sjekka opp info om grenrør nylig, og det viste seg at det jeg har blitt fortalt er feil. 5-6% effektøkning er hva man kan forvente med genrør :) Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Nå er jeg ganske NuBe inne motorbegrep - men grenrør vil tilsi at eksoses går retteste veien ut?? altså minst mulig kroker og bøyer på røret?? Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 lik lengde, eller tilnærmet lik :) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G_Yog Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Spør jo litt på åssen bil det er da, om det er bra flow originalt kan en jo være uheldig å kjøpe et som er dårligere tilogmed.. Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 På grenrør blir rørene fra hver sylinder laget like lange, så like som man kan. På en 4-sylindret motor blir så disse fire ført sammen to og to til hvert sitt rør, som i tur blir ført sammen til ett rør. Derav navnet 4-2-1 grenrør. Med grenrør oppnår man likt trykk fra hver enkelt sylinder med fordeler som høyere moment og mer kraft. Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 aaahhh.. skjønner... Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Hva er et grenrør? Skjønner det er eksosen, men hvor langt går det? Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Originally posted by Slim! Hva er et grenrør? Skjønner det er eksosen, men hvor langt går det? grenrør/eksosmanifoil går fra blokka di til der den samles til et enkelt eksosanlegg.. Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg