Gå til innhold

komisk dårlig kjøp/uflaks

Ranger emnet


Anof2

Anbefalte innlegg

Etter at mitt lille tyttebær (seat arosa 1,0) tok kvelden i vinter, bestemte jeg meg for å gå til anskaffelse av en passat. Ettersom jeg bor litt avsides og er totalt avhengig av bil, hastet det litt, så jeg gamblet skikkelig (ikke å anbefale). Kjøpte bil usett (skulle tru jeg var skikkelig blond). Bilen så bra ut på bildene, og jeg fikk en bekjent til å gå og se litt på den.

 

Endte da opp med denne passaten, 00 mod stv, 140000km, kjøpt hos bilbutikken arendal. (mulig jeg tråkker på noen tær, men tvilsom sjappe..)

 

Bilen så grei ut litt smårusk i lakken her og der, men mikroskopisk lite rust. Etter et par mndr. begynner rusten å tyte ut under ruta på bakluka, og under railsa på taket. Etter en taksttime hos møller viser det seg at noen har prøvd å skjule gamle skader ved å sparkle og lakkere oppå uten skikkelig forarbeid. Hele vs ser ut til å ha blitt lakkert. Skikkelig jall. Ingenting å hente i kjøpsloven siden eier påstår å ha gjort det i "god tro".

 

Deretter røk hele abs-sulamitten.

 

Byttet regreim og den viste tegn på aldri å ha vært byttet, og at det var på høy tid.

 

Dernest ryker sentrallåsdritten, og som ikke det var nok kjører en sopp hit'n run på parkeringsplassen så førerdøra måtte byttes ut.

 

Utenom det har jeg måttet bytte bæreermer og calipere, gliderne hadde rusta fast, et helvette å bremse med.

 

Bilen da jeg hentet den:

 

skitten_passat - Bilforumet Galleriet

byttet_d_r - Bilforumet Galleriet

 

Bilen pt

 

090816_200949 - Bilforumet Galleriet

090816_201037 - Bilforumet Galleriet

 

Det som er gjort med den:

 

-Byttet regreim vannpumpe og drivreim.

-Byttet komplett bærearm sett

-Noe slitedeler, calipere skiver og div dritt

-Noe interiør, deksler og gearspakmanskjett + kule

-Emblemfri grill

-Nye hovedlykter

-Byttet førerdør

-bagasjeromslist i chrome

-Reparert og lakkert tak hos møller

 

Det som på sikt skal gjøres med den:

 

-Ny lakk all over + lister og helt ned (venter på at kyndig skal komme hjem fra ferie)

-Bytte ut den stygge bakluka i en helt ny en, og sette på en liten spoiler.

-Justerbart senkesett

-Sote baklykter

-Sote ruter

-Nye blinklys på skjermene

-litt utvidelse av lydanlegget

 

Pga. litt stramt budsjett, kan det ta litt tid.

 

Andre forslag mottas med takk:)

Endret av Anof2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Golf som hadde vært gjennom det samme som du beskriver.

-93 modell så litt annen prisklasse og jeg oppdaget endel da jeg var og skulle hente den (kjøper "alltid" usett jeg òg).

Det er grunnen til at jeg nå kjøper gamle biler,

tar rusten, og steller de skikkelig opp og selger.

Nettopp fordi det er så mange drittsekker der ute som bare gjømmer elendigheta, og overlater det til nestemann (deg, Anof2).

Du ser litt av hva jeg pleier å gjøre med bilene her.

Håper du kommer ut i andre enden med blikket hevet!!!

 

MVH

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Golf som hadde vært gjennom det samme som du beskriver.

-93 modell så litt annen prisklasse og jeg oppdaget endel da jeg var og skulle hente den (kjøper "alltid" usett jeg òg).

Det er grunnen til at jeg nå kjøper gamle biler,

tar rusten, og steller de skikkelig opp og selger.

Nettopp fordi det er så mange drittsekker der ute som bare gjømmer elendigheta, og overlater det til nestemann (deg, Anof2).

Du ser litt av hva jeg pleier å gjøre med bilene her.

Håper du kommer ut i andre enden med blikket hevet!!!

 

MVH

Roy

 

Det der ble jo skikkelig bra, da, snasent!:) Godt å se noen som gjør det skikkelig!

Hadde en bare hatt et verksted og en lakkboks i bakgården, hadde livet vært mye artigere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår