Gå til innhold

clutch bytte på 1,5

Ranger emnet


wu-style

Anbefalte innlegg

Hei. Skal i helgen bytte clutch på en golf 1, 1,5. Har aldri gjort dette før. er dette vanskelig å gjenomføre for en vannlig vag hobby mekaniker..?

 

Er vel selve sentringen som er vannskeli...?

 

Noen som har gjort dette før som har noen lure tips og triks å komme med..?

 

En liste om hvordan jeg går fram har vært fint.

Audi S4 c4:

 

034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance.

 

maped by 034 Motorsport. 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo:

 

Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump ,

Ferita exhaust 2,5. 

 

Custom maped by Anders Ringstad 

 

Dyno: whp 380hp / 590nm

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra tilsvarende arbeid på Golf 2 og 3.

 

- Få bilen opp på bukker

 

- Skru løs drivakslingene fra differensialen, her trenger du torx

 

- Av med giroverføringer

 

- Ut med speedometervaier og kontakt til ryggelys

 

- Av med clutchvaier, avhengig av type må det kanskje brukes egnet redskap for å holde denne stram, som f,eks på Golf 3.

 

- Hvis det er likedan løsning som på Mk2/3, at to av boltene til det fremre motorfestet også er til girkassen må du sette en jekk under motoren for å avlaste festet slik at du får ut boltene.

 

- Så er det 3-5 bolter som fester girkasse mot motor, la de øverste stå igjen til sist, når alt annet er skrudd løs legger du deg under girkassen og holder fast mens noen andre skrur løs, eller så må du finne deg noe for å støtte opp med underfra, kassen veier "litt" for mye til at du klarer å dra denne løs og holde den med en arm.

 

 

Sentrering er ikke noe stress, du kan enten stikke på Autoparts å kjøpe deg sentreringsverktøy, eller så kan du bruke skyvelære til å måle at avstanden rundt er lik, eller ta det på øyemål, noe som faktisk er enklere enn det høres ut som..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. ja til golf 1. takk skal kontakte dem å høre hva de skal ha for hele mølja.

Audi S4 c4:

 

034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance.

 

maped by 034 Motorsport. 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo:

 

Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump ,

Ferita exhaust 2,5. 

 

Custom maped by Anders Ringstad 

 

Dyno: whp 380hp / 590nm

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår