Gå til innhold

s6 2.2t, kjølevifte vil ikke starte: motor koker over.

Ranger emnet


michaelaudi

Anbefalte innlegg

audi s6 2.2tq manuel.

 

når jeg kjører bilen og stopper og lar den stå på tomgang så koker motoren over pga at kølevifta ikke vil starte.. noen som har noe anelse om hva feilen kan være? :S

 

har prøvd å koble vifta rett på batteri, den funker fint!.

1995 Audi RS2 2.2TQ

 

1995 Audi S6 2.2tq-kondemnert =/

 

1993 Audi V8 4,2l-solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det jeg tenker også.. men jeg finner ikke ut hvor den kan være og hvem det er.. du aner ikke hvor i motor rommet sensoren til kjølevifta sitter?

 

for da er det jo bare og ta ut sensoren og varme den med varmepistol og se om kjølevifta slår ut når den blir varm nok???

1995 Audi RS2 2.2TQ

 

1995 Audi S6 2.2tq-kondemnert =/

 

1993 Audi V8 4,2l-solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket med møller ensjø og norskbildelesenter nå.. og begge sa at det mest sansynnelig det var temp sensoren som sitter nederst på radiatoren, de sa det var en svakhet på de bilene.. så de skulle ha 519kr for en ny en, så jeg tar og prøver å bytte den!:) takk for hjelpen!!

1995 Audi RS2 2.2TQ

 

1995 Audi S6 2.2tq-kondemnert =/

 

1993 Audi V8 4,2l-solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha fulgt med på oljenivået hvis motoren har kokt. Men det veit du sikkert :)

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Temp bryteren som styrer el-viften sitter på vannrailen ut av toppen på blokka mot radiatoren( under innsuget) Det sitter 2 stk releer i boksen i motorrommet på førersiden. Releene er grå av farge og merket 214. Disse 2 kan du prøve å bytte plass på for å se om det ene er gåent. Det som sitter på høyre side sett fra føreren er det som går tl viften. I tilleg sitter det et afterrun rele på passasjer siden nede ved fotbrønn som strømmen går igjennom. For mer info les : SJM autoteknik, trouble shooting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår