Ziroh Skrevet August 12, 2009 Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 Har sett flere steder at folk kobler jordinga i karroseriet osv, men hvorfor ikke i batteriet? Blir det annerledes? også har jeg sett at folk sier, det er for dårlig jording! Finnes det bedre steder enn andre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaaJeHaa Skrevet August 12, 2009 Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 Batteriet er jordet i karosseriet. Du kan om du ønsker trekke jordingkabel til negativ pol på batteriet, men dette er ingen vits. Hvis du kan litt fysikk vet du at likestrøm går i en sirkel (Positiv pol på batteriet - kabel - instrument/forsterker etc - jordingskabel - karosseriet - kabel - negativ pol på batteriet). Hvis du sliper bort lakk et sted på karosseriet (feks under baksetet) vil du ha et godt jordingspkt om du ikke finner et som allerede er laget (til baklys o.l). Siter 77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20 X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ziroh Skrevet August 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 Ok. Tusen takk for kjapt svar ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jbl fan Skrevet August 12, 2009 Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 Det beste er og trekke jord rett fra batteriet for og sikre best mulig kontakt. har hørt om folk som har fått mye bedre effekt og mindre spenningstap ved og jorde rett i batteriet kontra karosseri. så vis du har kabler til overs så er det nok det beste, men som regel fungerer det nok tilfredstillende med jord i karosseri. Siter Alfa Romeo 156 1.8ts 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet August 12, 2009 Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 Bedre å jorde i setebeltefestet bak o.l., da kabelen helst ikke skal være lengre enn nødvendig. Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 12, 2009 Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 Sammenligne tverrsnittet i hele bilen med tverrsnittet i en evt. minuskabel fra batteriet, det som begrenser er godset ved jordingspunktene og kablene fra /til jordingspunkt. Benytt heller ett par jordingspunkter, bruk sprengskiver eller lignende, pakk inn godt så det ikke blir korrosjon. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 12, 2009 Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 Det beste er og trekke jord rett fra batteriet for og sikre best mulig kontakt. har hørt om folk som har fått mye bedre effekt og mindre spenningstap ved og jorde rett i batteriet kontra karosseri. så vis du har kabler til overs så er det nok det beste, men som regel fungerer det nok tilfredstillende med jord i karosseri. Feil, det beste er å sveise inn et feste bak i gulvet... Også må man selvsagt oppgradere kablene til/fra batteri og dynamo ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.