Gå til innhold

Temur: Volvo 244. Budget bygge..

Ranger emnet


Temur

Anbefalte innlegg

Du mener du digger den uferdige "gidder ikke mer enn grunning"-stilen hans? Kan man ikke spare opp litt cash og prøve å gjøre noe ordentlig en gang? Kan da se grei ut selv om den skal være bruksbil, eller til og med lekebil.. Nei, er ikke negativ her, bare føler at dette er mer reprise enn tre nøtter til Askepott :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener du digger den uferdige "gidder ikke mer enn grunning"-stilen hans? Kan man ikke spare opp litt cash og prøve å gjøre noe ordentlig en gang? Kan da se grei ut selv om den skal være bruksbil, eller til og med lekebil.. Nei, er ikke negativ her, bare føler at dette er mer reprise enn tre nøtter til Askepott :)

 

Før du prøver å leke kjekkas her, så kan du iallefall gjøre ferdig ditt eget prosjekt.. Vi får da se hvordan det blir. Noen liker gamle Corollaer, og noen liker gamle tyske biler, noen liker strøkne biler, og noen liker sitt eget stuk.

 

Du er iallefall ikke rette personen til å leke tøffing, som selv allerede har dumpet en bil, og det meste du har gjort virker det som er å skru av og på et senkesett til tider.

 

Om du skal fortsette med de slibrige komentarene her, fra det forige prosjektet, kan du bare gi deg med en gang.. Du må ikke klage på alt og alle. Du er faktisk ikke perfekt du heller Eirik :)

 

 

Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du prøver å leke kjekkas her, så kan du iallefall gjøre ferdig ditt eget prosjekt.. Vi får da se hvordan det blir. Noen liker gamle Corollaer, og noen liker gamle tyske biler, noen liker strøkne biler, og noen liker sitt eget stuk.

 

Du er iallefall ikke rette personen til å leke tøffing, som selv allerede har dumpet en bil, og det meste du har gjort virker det som er å skru av og på et senkesett til tider.

 

Om du skal fortsette med de slibrige komentarene her, fra det forige prosjektet, kan du bare gi deg med en gang.. Du må ikke klage på alt og alle. Du er faktisk ikke perfekt du heller Eirik :)

 

 

Mats

 

word !!!

81' Rekord E1 2,2i - Spiker

86' Rekord E2 2,6i - Solgt !!

78' Rekord E1/2 3.0i rullende prosjekt

99' Omega B 3.0 24v R6 - Gubbebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener du digger den uferdige "gidder ikke mer enn grunning"-stilen hans? Kan man ikke spare opp litt cash og prøve å gjøre noe ordentlig en gang? Kan da se grei ut selv om den skal være bruksbil, eller til og med lekebil.. Nei, er ikke negativ her, bare føler at dette er mer reprise enn tre nøtter til Askepott :)

 

Synest første bildet var drittøft eg;) Grunning er jo ofte en fin farge det

94- Omega 3,0

98- Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du prøver å leke kjekkas her, så kan du iallefall gjøre ferdig ditt eget prosjekt.. Vi får da se hvordan det blir. Noen liker gamle Corollaer, og noen liker gamle tyske biler, noen liker strøkne biler, og noen liker sitt eget stuk.

 

Du er iallefall ikke rette personen til å leke tøffing, som selv allerede har dumpet en bil, og det meste du har gjort virker det som er å skru av og på et senkesett til tider.

 

Om du skal fortsette med de slibrige komentarene her, fra det forige prosjektet, kan du bare gi deg med en gang.. Du må ikke klage på alt og alle. Du er faktisk ikke perfekt du heller Eirik :)

 

Enn du a, kasta en bil, bytta noen lykter og spraya litt grunning? Kom langt med den :) Neida, det er ikke snakk om å leke kjekkas.. Virker dessverre som om du går for minste motstands vei alltid, uansett om det gjelder lakkfinish eller å slette tråder fordi ikke alle likte prosjektet..

 

Allerede har dumpet en bil? Ja, unormalt på 4 år.. Bilen var ihjelrusta og altfor omfattende for en 15-åring uten kompetanse.. Lærte jeg? Ja, visst faen gjorde jeg det, og det jeg lærte har jeg brukt siden. Det er ironisk at du drar fram tidligere biler. Jeg kjente meg godt igjen i din første bil, du lærte å skru, gjorde noen feil og kastet bilen. Da du kjøpte denne trodde jeg du, som meg (siden du dro meg inn liksom...), ville bygge noe fint denne gangen.

 

Misforstå meg rett, har en ratlook-bil selv jeg, men den har jeg ikke lakkert for å si det sånn. Skal man gjøre det mener JEG det skal gjøres ordentlig. Kjører man ratlook er min erfaring at bilen automatisk blir dårligere tatt vare på og.. Er heller ikke snakk om slibrige kommentarer, for all del, men er bare redd for at det ender opp som den forrige bilen din. Og det er jo synd hvis det ikke blir noe etter du har lagt tid og krefter i den. Forrige bilen din hadde sikkert blitt bra hvis du ikke hadde gått deg litt vill :)

 

Du må forøvrig lære deg at det ikke alltid handler om å gjøre mest mulig, men å gjøre det du gjør på en skikkelig måte.. :)

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn du a, kasta en bil, bytta noen lykter og spraya litt grunning? Kom langt med den :) Neida, det er ikke snakk om å leke kjekkas.. Virker dessverre som om du går for minste motstands vei alltid, uansett om det gjelder lakkfinish eller å slette tråder fordi ikke alle likte prosjektet..

 

Allerede har dumpet en bil? Ja, unormalt på 4 år.. Bilen var ihjelrusta og altfor omfattende for en 15-åring uten kompetanse.. Lærte jeg? Ja, visst faen gjorde jeg det, og det jeg lærte har jeg brukt siden. Det er ironisk at du drar fram tidligere biler. Jeg kjente meg godt igjen i din første bil, du lærte å skru, gjorde noen feil og kastet bilen. Da du kjøpte denne trodde jeg du, som meg (siden du dro meg inn liksom...), ville bygge noe fint denne gangen.

 

Misforstå meg rett, har en ratlook-bil selv jeg, men den har jeg ikke lakkert for å si det sånn. Skal man gjøre det mener JEG det skal gjøres ordentlig. Kjører man ratlook er min erfaring at bilen automatisk blir dårligere tatt vare på og.. Er heller ikke snakk om slibrige kommentarer, for all del, men er bare redd for at det ender opp som den forrige bilen din. Og det er jo synd hvis det ikke blir noe etter du har lagt tid og krefter i den. Forrige bilen din hadde sikkert blitt bra hvis du ikke hadde gått deg litt vill :)

 

Du må forøvrig lære deg at det ikke alltid handler om å gjøre mest mulig, men å gjøre det du gjør på en skikkelig måte.. :)

 

Kvalitet framfor kvantitet:)

Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt)

Volvo 240 Turbo.

Volvo 240 86 modell. (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du må forøvrig lære deg at det ikke alltid handler om å gjøre mest mulig, men å gjøre det du gjør på en skikkelig måte.. :)

 

 

 

Jeg er forsåvidt enig meg deg Eirik..

Men det er måten du legger frem saken din på som jeg tror irriterer en god del her inne.

 

Har ikke sagt meg ferdig med bilen enda, annet enn at utvendig blir den ikke noe nevneverdig i den forstand.

 

Ikke forstå meg feil. Jeg digger strøkne, og kule 240, men også alt fra japser til tyskere.

 

Så lenge bilen er gjennomført, så gjør det meg ikke noe.

 

 

Derfor mener jeg at om man gjennomfører en 240, Charade, Corolla, e30, Carina, eller hva du vil, i den egne stilen sin, så er det oftest tøft.

 

 

Min plan, ettersom at økonomien ikke lengre er særlig stabil, er å få bilen i eget stuk utvendig (, selv om den ser litt shabby ut, kan den være gjennomført,) og heller bruke pengene på motor, innvendig, motorrom osv.

Når motor, motorrom og det innvendige er strøkent. Da sier jeg meg fornøyd.

 

 

Du ser jo stilen til f.eks. den einser Golfen her inne. Prosjekt "Rustfrei" eller hva han kalte det.

Rusten og skikkelig rat-stuk utvendig, men strøken til tusan innvendig og motormessig og i motorrommet.

 

Kanskje du forstår meg litt bedre nå?

 

Og nei! Denne kommer ikke til å ende opp som den gamle. Er et mye bedre utgangspunkt med tanke på rust, og i tilleg er det gamle typen, samt at nå har jeg faktisk tilgang på sveiseapparat etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi enige. Gjelder å ikke kutte svinger selv om du ikke har allverdens penger å rutte med og den ikke skal bli strøken :)

Sier det jeg mener, men det innebærer også det positive.Når jeg sier at jeg digger noe så digger jeg det virkelig, du må bare gi meg en endelig bil å digge :)

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått handlett lakk nå :)

 

Nå gjennstår bare litt (en del) slipearbeid, så er vi der :)

 

Benytter regndagene til sliping, da det ikke støver så mye da :D

 

Litt lysere enn denne fargen, men jeg tror den blir bra med de svarte felgene :)

 

DSC02616-1.jpg

 

 

Har noen Penta felger liggende, så er jeg meget interessert. Kanskje bytte i Eiker felger ..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår