Gå til innhold

Bytte spiller i Audi, trenger hjelp

Ranger emnet

skikar91

Anbefalte innlegg

Hei. Skal bytte ut den originale spilleren i min Audi A3, med en pioneer spiller. Tok ut den gamle spilleren, men koblingene inne i der var ikke som jeg er vant til. Det var 2 "vanlige" iso kontakter der, går ut ifra av at den ene er til høytalerene og den andre til strøm. Men det var også en stor iso med 10 plasser på, men det var bare en koabel koblet på den.

Jeg har lest itt på nettet og hørt om at det jeg trenger er Can-bus eller noe, hva er det, og hvor kan jeg få tak i en slik. Eller er det noen som har en annen løsning på problemet mitt?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken årsmodell er A3'en din? Hva heter den gamle spilleren?

Du trenger ikke CAN-BUS, men det er mulig bilen din har CAN-BUS,

som er et data-nettverk med digitale signaler for tenning, håndbrekk, lys, hastighet osv i kun to kabler. I såfall trengs det gjerne et CANBUS-interface for å oversette datasignalene over til vanlige "analoge" kabler alle ettermonterte spillere forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis den ikke var original, men fungerte den med tenning og husket stasjonene, vil nok den nye spilleren også fungere. CAN-BUS til såkalt "Infotainment" kom først for modellår 2002.

Tar ikke helt i farta hva den ene kabelen i 10pols-klossen er til, sikker på at du ikke har enda en kloss-rekke i dashbordet? Du burde hatt en MiniISO-rekke der også:

Alfa-Mini-ISO.jpg

Har du hatt lyd også bak i bilen til nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle spilleren fungerte ikke med tenningen, Acc ledningen til spilleren var koblet sammen med batteristrømmen, så jeg måtte slå den av og på manuelt, noe jeg vil ordne når jeg skal bytte spiller. Jeg er nesten helt sikker på at det ikke er flere iso inne i dashen, men kan jo skjekke en gang til. Er bare høytalere fremme i min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider