Roy001 Skrevet August 15, 2009 Rapporter Share Skrevet August 15, 2009 Hammerite går greit å lakke over, men den må mattes ned først. Bruker du en Epoxy 2komponent grunning, tror jeg ikke du får koking av lakken heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Payyy Skrevet August 15, 2009 Rapporter Share Skrevet August 15, 2009 Får du mulighet til å gjøre det skikkelig om et års tid ville jeg brukt noe annet enn owatrol der det skal lakkeres. Og hold deg for all del unna hammerlakk, det har ingenting på bil å gjøre. Er et helvete å få av igjen og du får ingenting til å feste seg over det. Men inni hjulbuer og hulrom er owatrol tingen. Mvh. Payyy Siter -Livet er for kort for fire sylindere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet August 15, 2009 Rapporter Share Skrevet August 15, 2009 Forstår ikke hva slags utstyr/metode du har brukt da? Har brukt begge deler siden 1986 med greit resultat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdaeiger Skrevet August 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2009 Hmm kunne sikkert brukt det inn i hjulbuene, men jeg holder meg til det første siden jeg har liggendes både ferrobet sparkel og det greiene så det holder nok fint et års tid:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Payyy Skrevet August 16, 2009 Rapporter Share Skrevet August 16, 2009 Kan ikke si annet enn at om du har klinet hammerite på biler siden 86, har du sannsynligvis ødelagt utrolig mange biler. Og du burde på den tiden ha lært noen bedre metoder. Mvh. Payyy Siter -Livet er for kort for fire sylindere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 (endret) Forsøk å holde litt saklighet her inne, og kom med skikkelige råd, i stedet for å forsøke å drite ut andre! Da er du absolutt på feil sted. Endret August 17, 2009 av Roy001 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Payyy Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 (endret) [utgangspunktet for innlegget ble endret] Jeg syntes jeg ante en underliggende tone i ditt forrige innlegg som jeg ikke helt likte, hvis det ikke var hensikten beklager jeg. Jeg ønsker selvsagt kun å ha saklige diskusjoner, ikke å latterliggjøre noen Og du får meg ikke med på at hammeritebehandling er en god ide på en bil som skal behandles igjen skikkelig om et års tid. Men for all del, gjør hva du vil med dine biler. Mvh. Payyy Endret August 17, 2009 av Payyy Siter -Livet er for kort for fire sylindere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Undertone... Mulig det kunne forstås slik, unnskyld, var ikke meningen, deler bare av egne erfaringer. <Lengre opp i tråden, så foreslår jeg hammerite eller lignende hvis han ikke har muligheten til å gjøre jobben skikkelig nå, men stanse uvesenet inntil videre. Som med all annen overflatebehandling, kan evt. denne lakken slipes vekk senere om han vil fortsette med den "skikkelige" jobben. Når det gjelder min erfaring eller dyktighet, så får du heller se på de tre siste dokumenterte bilene fra i år. Har en tredje som er nesten ferdig nå, men har ikke gjort ferdig bildedokumentasjonen enda. Det kommer når bilen kommer for salg. Fortsatt venner, håper jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Payyy Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Skal skjekke ut. Beklager missforståelsen, hehe, mulig jeg var litt grinete rundt midnattstider ;) Fortsatt venner selvfølgelig ;) Mvh. Payyy. Siter -Livet er for kort for fire sylindere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.