mjepson Skrevet Januar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 ja valsing hadde jo vært tingen... hvor kan jeg få gjort det? og hvor mye koster det? går vel ann å valse 1 - 2 cm uten å omlakkere? Tenkte litt på topplaten på demperen nå, hva om jeg snur den slik at jeg må presse fjæren ennå mer sammen, vil vel bli litt høyere da... skal teste det idag. Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Du ser jo med en gang hvor i denne platen fjæren skal ligge ? - må ligge stødig helt inn til der som det er laget en stopper i platen ... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Januar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 grunnen til det er høyere bak er først og fremst at fjæren er snudd på hodet for å passe til polo, slik at den smale delen av fjæren står på bunnplaten. Da bruker den ikke sporet der som er beregnet på den brede delen slik at fjæren står litt høyere. Så er jo bak 10 mm høyere også... Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Januar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 mente jeg ikke så noe stopper i toppplaten og jeg satt på slik jeg tok det av, men jeg har litt tro på at hvis jeg snur den så vil fjæren bli presset mer sammen og bilen bli høyere. Det var egentlig derfor jeg spurte om senkeskålene på autospar, hvordan de monteres... byttes toppplaten ut med en senkeskål? for da kunne jeg jo bare tatt en senkeskål og snudd den for å presse fjæren sammen ennå mer... Kan være jeg er helt på jordet her... Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blueboy Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 8x14 med 195/40-14 fremme og 9x14 med 215-40-14 bak. det hadde blitt rått!:) da må du kanskje senke enda mer og:) går jo an å fylle på med 45 i steden for 40 visst det ikke fyller opp hjulbuen.. Siter Vw Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Januar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 40 er vel under det som er lov på 14"? Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blueboy Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 her er en med 8x14 med 195/45-14 rundtom.. Siter Vw Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Januar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 ja skal ha 8x14 Brock felger med 195/45 rundt, men det koster litt spenn og må først og fremst få bilen kjørbar :) Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Da er det bare å slite til skjerma med hjula du har nå, så blir det najs med 8x14";) Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 så noen 14x9 med brei kant og 195/xx/14 tilsalgs i sommer i en butikk, var på en måte litt strekt de dekkene:D, det hadde vært noe det:cool: Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Januar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 har satt på de gamle senkefjørene nå og resultatet ble... Så nå går bilen ganske bra over humper, selvfølgelig hvis jeg kjører fort så subber det nedi på fører siden (siden jeg kjørte alene) men normalt og svinger går fint nå. Er ikke så stivt som supersport fjærene, men men det ble jo høyere og egentlig mer komfortabelt. Får sette på supersport demperene når jeg får meg 8x14 :) Er det farlig å kjøre med forskjellige merke fjører framme og bak? Bilen er godkjent med det gamle senkesettet så har egentlig ikke planer om å godkjenne den på ny. Tror ikke noen legger merke til det sålenge det allerede står noe i vognkort... Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superpolo Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 jeg har høydejusterbart senkesett fra H & R, og når jeg hentet bilen var den så lav at jeg ikk fikk fingrene inn mellom bakskjermen og dekket. litt høyere framme. men slik liker vi :) har 195/45/15 dekk. usikker på andre data om de.... den blir like lav til sommeren igjen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Et annet og billigere alternativ er jo å handle 8x15 hjul.. og bruke 195/45 dekkene du allerede har. Blir mer strekk, og mindre subbing. ;) Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Januar 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 fåkke hele looken jeg er ute etter da :) skal være wide and fat... Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Originally posted by mjepson fåkke hele looken jeg er ute etter da :) skal være wide and fat... fåkke looken??? blir da low and fat med 8x15.... og dette er med mer senking enn det settet ditt gir ;) kjøp "skikkelig" senkesett med engang... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg