Gå til innhold

Startproblemer renault megane scenic

Ranger emnet


b0nes

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en gammel 98mod renault megane scenic(1,6 bensin) som har fungert yppelig til nå. Men nå i det siste har jeg fått startproblemer. Bilen starter men det virker som at den ikke starter på alle sylinderne. Motoren brummer og går på veldig lavt turtall (kveles nesten) i tillegg vibrerer motoren samtidig som at den holder på å kveles.

 

Det som er merkelig er at problemet ikke skjer hver gang. Men når det skjer, så lar jeg bilen stå i x antall minutter også starter den plutselig normalt.

 

Til opplysning så har jeg skiftet tennplugger fordi jeg trodde det var det som først var problemet. MEn problemet er der fortsatt.

 

Takk for alle tips og svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drep meg hvis jeg tar feil, men jeg tviler på at en -98 har fordeler (selv om den er fransk).

Jeg ville vel kanskje gjettet på kjølevannstemperatursensoren, men det burde jo i en ideell verden flagget en feilkode. Ingen rare varsellamper i instrumentpanelet?

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drep meg hvis jeg tar feil, men jeg tviler på at en -98 har fordeler (selv om den er fransk).

Jeg ville vel kanskje gjettet på kjølevannstemperatursensoren, men det burde jo i en ideell verden flagget en feilkode. Ingen rare varsellamper i instrumentpanelet?

 

 

Nei det er ingen feilkoder/varsellamper i instrumentpanelet. Syns det er merkelig at det bare kommer periodevis. Lurte også på om det kom fordi jeg "nølte" når jeg skulle starte bilen. Dette er en bil jeg har overtatt og er veldig usikker på hvilken stand den er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som bilen ikke går på alle pluggene. Jeg ville skiftet pluggledninger, rotor og fordelerlokk om du ikke har gjort det. Det får du rimelig på Biltema. Blir ofte eiring og dårlig kontakt i disse delene.

 

Skal ta å sjekke pluggledningene om det kan være de men jeg er ikke sikker. Tviler på at motoren har fordelerlokk og rotor. Er av den gamle renault Megane scenic motoren. Det kom en ny 16 vent. motor senere dette året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår