Jump to content

Deler

Johnnny
 Share

Recommended Posts

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By lithium84
      legger ut min audi 100 2,8E for salg. selgest som rep objekt eller delebil da den indre radiatoren er gåen.

lekker kjøleveske inne i bilen.

har kjøpt meg ny bil å må ha denne vekk siden eg har litt liten plass.

meir info finner du på autodb linken:)

AutoDB

står i florø sogn og fjordane.

Mvh øyvind.
    • By Canargo
      Skal hjelpe ein kar å bytte gir kasse på Carnival ( I-II) disel Type2,9 crdi. Skrur ein del bil men har ikkje vert borti denne saken før og det sies att det er masse jobb å få ned kassen ?? Er det noen som har vert borti denne før og kan komme med innspill om enkleste måte å få denne kassen ned og ein ny kasse opp. Har ikkje sett på jobben ennå men det snakkes om att heile forstillingen og motor må ned ??!!, kan det vere tilfelle. Svar mottas med takk og ein smart løsning belønnes med ei flaske hjemmelaget sider fra Hardanger
    • By Corsa Tuner
      Har en hel bil som selges i deler.
      X18xe1 motor
      Facelift lykter,grill,fanger og skjørt kan selges som oppgraderingspakke for de som har 98mod eller eldre.
      Begie farget interiør interiør
      Klimapanel i "treverk"
      +++++++

Bilen er combicoupe og sølv.
    • By preben1
      Hei.Jeg har en Ford Mondeo Titanium 2008 mod. Der er det blanke lister nederst på vinduene langs hele bilen.Problemet er at disse listene er blitt veldig skjoldete,hva kan man gjøre for og få dem pene igjen.Bilen er litt over tre år og sånn skal dem ikke være.Tror at det er aluminiumslister.
      Noen som har ideer om dette.
    • By Kjakan2005
      Har en 07 Ford Focus. Jeg har et 2x2 cm stort område med rust på bakre hjulbue (godt tilgjengelig område) som jeg vil gjøre noe med. I steden for å sette den på lakkverksted ønsker jeg å lære meg dette. Min skissert min plan under, og ønsker tilbakemelding på om dette er en god måte å gå fram på.

1. Rense hele området på bakre hjulbuen ren for skitt, kjemekalier, poleringsmiddel osv. Bruker et rensemiddel jeg kjøpte i en lakkbutikk på St.hanshaugen i Oslo.

2. Skal punktsandblåse område med rust (og litt rundt de 2x2 cm'ene) for å fjerne rusten.

3. Bruker fint sandpapir på område som skal lakkeres (igjen, pusser ned litt mer enn kun de 2x2cm)

4. Bruker primer på området som jeg har pusset ned med sandblåsing og sandpapir. Dette er en standard primer på sprayboks som jeg har kjøpt på nevnte lakkbutikk i Oslo.

5. Bruker Hagmans Stålplast micro som 2-komponent epoksy sparkelmasse for å få et jevnt lag før jeg begynner å lakke. Håper jeg finner ut av blandingsforholdet mellom de to komponentene (skal visstnok være kun 2-3% herdende masse). Etter at det har størknet pusser jeg ned med fint sandpapir for å få en jevn flate før lakking.

6. Jeg sprayer på grunning. 2-3 lag, hvor jeg for hvert lag sprayer litt lenger/videre utover. Tenkte å maskere områder som ikke skal lakkes, evnt bruke en papplate med hull i midten for å sikre at jeg ikke sprayer mer enn nødendig. Vet ikke helt hvor lenge der er mellom hver lag, men antar at hver lag må størkne (tar kanskje 30min?).

7. Sprayer på farge (samme farge som lakk på bilen naturligvis). Tenkte å gå fram på samme måte som under punkt 6. 2-3 lag.

8. Klarlakk (samme framgangsmåte som under punkt 6). Antar at hver lag med klarlakk skal størkne ordentlig før jeg legger på nytt lag.

Er dette en god framgangsmåte? Hvis ikke, hva burde jeg i så fall gjøre annerledes? Vil jeg nå være sikret mot at jeg ikke får rust igjen på dette stedet (hva er det strengt tatt som beskytter for rusten, er det lakken, eller grunning/sparkelmassen?).
  • Populære emner nylig

• Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy