Wormen Skrevet August 9, 2009 Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 Hei! Har et merkelig problem med min 2002 1.9TDI Automat... Kjøpte den av forhandler for ca 6mnd siden, og det har vært byttet motor i den. 1. Turtallet på bilen har en tendens til å være veldig ujevnt og under nedgiring ved akselerasjon gir den ofte fra seg et skikkelig "nøkk" før bilen "tar" og akselererer. Hva kan dette være? 2. Ved akselerasjon ut av venstresving (ALDRI HØYRESVING) går turtallet rett til værs uten at bilen "tar"... Deretter føles det ut som om bilen blir satt brått i gir. Dette føles rimelig usunt ut for bilen, og jeg må derfor være varsom på gassen i venstresving... Har noen av dere hørt om noe lignende før?!?! Setter stor pris på svar! Siter Passat 1.9 TDI Stv :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet August 9, 2009 Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 Du har nok tull med girkassa di, trur eg. Er det nok olje på den? Lenge sidan olje og filter vart skifta? Det høyrest vel egentlig ut som du treng ein tur på verkstad, sidan automatkasse ikkje er det enklast å fikse sjølv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wormen Skrevet August 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 Du har nok tull med girkassa di, trur eg. Er det nok olje på den? Lenge sidan olje og filter vart skifta? Det høyrest vel egentlig ut som du treng ein tur på verkstad, sidan automatkasse ikkje er det enklast å fikse sjølv. Ja olje og filter til kassa er byttet nylig, men probemet er desverre vedvarende.... :S De kunne heller ikke si noe på verkstedet de to første gangene, men skal bestille ny time til mandag på nytt verksted... håper de kan finne ut noe... Siter Passat 1.9 TDI Stv :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet August 9, 2009 Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 Har hatt samme problem sjøl, og det var ikke mer en oljebytte på girkassa som skulle til, samt filteret. Om bilen har gått langt uten å noen gang blitt skiftet olje på, så er det ikke sikkrt det gjør susen å bytte bare en gang. Jeg ble annbefalt å kjøre bilen en stund med ny olje for å så bytte igjen. kassa var så full av spon. Prøv å få byttet olje pluss filter, så blir nok problemet borte for en stund hvertfall Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wormen Skrevet August 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2009 Har hatt samme problem sjøl, og det var ikke mer en oljebytte på girkassa som skulle til, samt filteret.Om bilen har gått langt uten å noen gang blitt skiftet olje på, så er det ikke sikkrt det gjør susen å bytte bare en gang. Jeg ble annbefalt å kjøre bilen en stund med ny olje for å så bytte igjen. kassa var så full av spon. Prøv å få byttet olje pluss filter, så blir nok problemet borte for en stund hvertfall Ja olje og filter til kassa er byttet nylig, men probemet er desverre vedvarende.... :S kjørt et par mnd nå etter det var byttet... Siter Passat 1.9 TDI Stv :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg