Gå til innhold

960. Bytte av reg reim. og har noen feilkoder

Ranger emnet


EVOLVE_88

Anbefalte innlegg

Jeg har bytta reg reim på denne motoren. er veldig enkelt.. Kan hende det lønner seg å bytte vannpumpe i samme slengen om den ikke er skiftet før.

 

Har hatt en tegning en plass men... Er merker på kamdrevene. De skal flukte begge 2 piler på plastdeksel. Kamdeksel sitter i 1 skrue så kan du ta av og se.. Er merke på nedre reimhjul(tannhjulet til reima) også..Og så er det ett lite metalldeksel under nedre reimhjul som må av. For å få ut reima..Ellers er det meget rett frem. Må helst ha 1/2" torx verktøy for å skifte strammehjul osv. Er du litt rutinert så bytter du reim og strammere på ca 1.5 time...

Endret av Kjetilr

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5460XS_0.jpg

 

Her er sånn omtrent åssen det ser ut.. Men kamdrevene står ikke slik som på tegningen... Du ser det lett når du tar av alt..

 

Ikke vri på veiv eller kamdrev når du har tatt av reima.. Det kan bety ekstrautgifter..

 

Dårlige bildet er fra meca katalogen..

Endret av Kjetilr

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hei. Hvilke feilkoder får du? Jeg sliter selv med å forstå mine. Jeg har to bokser, en A og en B. Tror den ene er til automatkassen? På A1. får jeg 5?!? feilkoder. 1.3.4 og 2.1.3. og 2.2.2 og 2.2.3 samt 3.1.3

På A2 får jeg feilkodene: 1.2.3 og 2.2.3 samt 4.1.1

På B2 får jeg 1.2.2

På B5 får jeg 1.2.7.

Jeg har ett eller annet riv ruskende galt, og har heller ikke gnist på pluggene, så bilen går ikke:(

Har du fått noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår