Gooner87 Skrevet August 6, 2009 Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 Hei! Har nylig chippet bilen min og har hatt litt problemer med den. EPC-lampa begynner å lyse av og til og jeg mister all kraft, må da starte bilen på nytt. Dro tilbake til chipsenter hvor jeg chippet bilen min og kom frem til at det var LMM som var ødelagt. Kjørte med en frakoblet LMM(kun ledninga til den) i et par dager for å se om ECU-lampa ikke begynner å lyse igjen. Det har den heller ikke gjort. Kjøpte ny LMM, monterte den idag. Kjørte en tur etter det bilen lugget hver gang jeg skulle gi på litt og ECU lampa begynte å lyse en gang også. Etter å ha lest noen andre poster tenkte jeg at det kunne være coilen(e). Snakket med en annen idag og ha mente at det også kunne være pluggene mine. Burde prøve å bytte dem også. Istad så måtte jeg kjøre en tur, ble så lei at jeg koblet ut ledningen til LMM og da gikk bilen som bare det, ingen lugging:D Noen som vet hva feilen kan være? Burde jeg bytte coilen og pluggene bare for å ha gjort? Kan det være filen som han fra chipsenter har lagt inn som gjør dette? Bilen har aldri lugget og EPC lampen har aldri lyst før den ble chippet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet August 6, 2009 Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 Dra tilbake til folka som har "chippet" bilen. Virker som de har gjort en dårlig jobb.. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet August 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2009 Dra tilbake til folka som har "chippet" bilen. Virker som de har gjort en dårlig jobb.. Skal tilbake til dem på Mandag. Men har et spørsmål. Kan det være det åpne luftfilteret som gjør det. At den får for "mye" luft? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crezit Skrevet August 7, 2009 Rapporter Share Skrevet August 7, 2009 skal ikke ha noe å si nei... Siter audi a4 1.8tq sedan 2000 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langseth88 Skrevet August 8, 2009 Rapporter Share Skrevet August 8, 2009 Luftfilteret kan være innsmurt med for mye fett/olje, slik at LMM ryker ganske så kjapt. hvilken bil/luftfilter bruker du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet August 8, 2009 Rapporter Share Skrevet August 8, 2009 Altså bilen fungerer bra i nødmodus, selv med ny lmm? Er enten feil på ECU eller på noen av de andre sensorene til motoren. Få lest ut feilkoder om det er mulig. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet August 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2009 Luftfilteret kan være innsmurt med for mye fett/olje, slik at LMM ryker ganske så kjapt. hvilken bil/luftfilter bruker du? Luftfilteret jeg bruker har ikke olje på seg. Det Gjelder en Audi A6 1,8TQ Altså bilen fungerer bra i nødmodus, selv med ny lmm? Er enten feil på ECU eller på noen av de andre sensorene til motoren. Få lest ut feilkoder om det er mulig. ja, den funker hvis jeg kobler bort kabelen til LMM(nødmodus). Skal få lest ut feilkoder på Mandag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 9, 2009 Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 Går da vel ikke i nødmodus om man kobler fra lmm Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet August 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 Går da vel ikke i nødmodus om man kobler fra lmm Nei, går ikke nødmdous når jeg kobler fra LMM. Men imorgen håper jeg på at det går iorden. skal til dem som chippet bilen imorgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet August 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2009 (endret) Her er feilkodene som kom da jeg koblet til VAG-COM: 4 Faults Found: 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-00 - - 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal P0116 - 35-10 - - - Intermittent 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-10 - - - Intermittent 17743 - Engine Torque Monitor 2: Control Limit Exceeded P1335 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: 0000 0000 Noen som vet hva disse feilkodene er? Endret August 10, 2009 av Gooner87 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kckerzx Skrevet August 11, 2009 Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 MAS koden er fordi du har koblet den bort. Og ja den går i nødmodus når en kobler bort MAS`en. Hvordan skal bilen ellers kunne gå. Engine coolant koden. Vel. Den sier det er en usansynlig temp du har, så få den sjekket. Charge.... Har med ladetrykket å gjøre. ECU mener den har feil ladetrykk i forhold til hva den mener det burde være. Engine torque... Føleren sier bilen går for bra i forhold til hva den burde, altså må noe være feil og vi legger inn en feilkode.. Er ikke tilfeldigvis en slik fin en boks som bare kobles på fuelrailen dette vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet August 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 MAS koden er fordi du har koblet den bort. Og ja den går i nødmodus når en kobler bort MAS`en. Hvordan skal bilen ellers kunne gå. Engine coolant koden. Vel. Den sier det er en usansynlig temp du har, så få den sjekket. Charge.... Har med ladetrykket å gjøre. ECU mener den har feil ladetrykk i forhold til hva den mener det burde være. Engine torque... Føleren sier bilen går for bra i forhold til hva den burde, altså må noe være feil og vi legger inn en feilkode.. Er ikke tilfeldigvis en slik fin en boks som bare kobles på fuelrailen dette vel? Takk for hjelpen. Litt usikker på hva du mener det siste spørsmålet ditt. Forklar gjerne så skal jeg prøve sjekke det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kckerzx Skrevet August 13, 2009 Rapporter Share Skrevet August 13, 2009 Du har den typen chipping som programeres inn i styreenheten til motoren. Også har du den som bare er en boks som kobles inn mellom commonrailen og ledningsnettet, og som stortsett bare øker trykket på dieselen. Noe som igrunn ikke er noen god form for chipping. Disse boksene har dog (ofte) et lite lokk man kan skru av, og inni er det en liten bryter med flere hakk. Om du har en slik kan du prøve å skru ned et hakk og se om det ordner seg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet August 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2009 Du har den typen chipping som programeres inn i styreenheten til motoren. Også har du den som bare er en boks som kobles inn mellom commonrailen og ledningsnettet, og som stortsett bare øker trykket på dieselen. Noe som igrunn ikke er noen god form for chipping. Disse boksene har dog (ofte) et lite lokk man kan skru av, og inni er det en liten bryter med flere hakk. Om du har en slik kan du prøve å skru ned et hakk og se om det ordner seg... Har den typen chipping hvor man legger inn nye software i styrenheten. Kan det være at ECU'en min som er ødelagt som gjør det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 14, 2009 Rapporter Share Skrevet August 14, 2009 MAS koden er fordi du har koblet den bort. Og ja den går i nødmodus når en kobler bort MAS`en. Hvordan skal bilen ellers kunne gå. Så vidt meg bekjent så finnes det en del andre følere å basere seg på. Nå står det ikke noe om biltype, men det er ikke mange som går i nød om man kobler ut masseføleren. Bilen går selvfølgelig ikke som den skal, men ECU låser ikke alle verdier om den mangler signal fra LMM. Iom at bilen fungerte bra med frakoblet ECU sier det seg selv Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg