d_wax Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 hmm :D her var det litt å lese på :D ja jeg tar igjerne mot generel info;) for jeg har av en eller annen grunn tenkt å prøve en sierra (Noe om bygd seff) så dette kan bli intresant, men det brekket :) kjøper du et slags kitt eller lager du noe selv ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
d_wax Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 Det kommer an på hvilken bil du har. Er det foran eller bak du mener? Har du macpherson framme er det letteste å sveise inn justerbare dempertopper slik at du kan legge inn toppen av toppen av fjørbeinet og dermed få mer camber. Ved senking kan du f. eks på sierra og bmw e30/e36 få for mye camber bak. Da må du enten kjøpe eksentriske bærearmsforinger (hvis dette lages til din bil) eller rett å slett bygge egne armer med gjengestag og uniballs slik at du kan justere det selv. Men å lage deler i understell er siste utvei, folk flest skjønner seg ikke på det og det blir nesten alltid feil med hjulgeometrien etterpå. Det jeg tenkte mest på var forran for å få svingt mer lissom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evopower Skrevet Oktober 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 Har selv kjørt bilcrossløp med sierra og hatt flere gode resultater med den biltypen. De er meget lettkjørte når det kommer til sladding, har aldri prøvd å drifte med de. Flere sierra som går på gatebil nå. Mer sving på framhjula sier du...Må jo være å sette på lengre tannstang fra en eller annen bil. Hvordan er det driftinggutta får til å sette framhjulene nesten 90 grader? hehe.. Lamellsperre finner du på cosworth, de fleste 4x4 og på sierra is med skivebremser bak. Is hadde også stabstag bak men du må nok finne noe kraftigere, evt sette et iS framstag bak. Siter Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
d_wax Skrevet Oktober 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2009 diff brems har jeg vel da i verkstedet på migomaten :P (Sveis) Men var det jeg tenkte på ang hjula ja :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonih Skrevet Oktober 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2009 skal du kjøre drifting er ikke diff til cosworth mye og satse på........ er ikke lammeldiff på de. Bedre og sveise diff da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2009 Som ett lite tips, så har Sierra Mk.1 atskillig bedre sving enn Sierra Mk.2 Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
d_wax Skrevet Oktober 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2009 hmmm ?? Oki, års mod er mk 1 og 2 på Sierra igjenn da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2009 Vingebil er mark1, sedan er mark2, grovt sett. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
d_wax Skrevet Oktober 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2009 så da trenger jeg forstilling av en cos mark 1 vinge bil da ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Ford Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 bilen var så original som det kunne blitt.. Sveiset sperre, motor med hester og en vanvittig flink sjåfør var det som skulle til! Han hadde vel ikkeno annet enn kappa senkefjører på bilen, og fjerna stastaget forran for å få plass til motoren...;) joda han hadde og modifisert så han fikk mer utslag! så den var vel ikke helt orginal under gitt.. Siter -Ford Sierra 2,8i drifter -Ford Sierra 2,0 prosjekt -Ford Scorpio 2,9i bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
d_wax Skrevet Oktober 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2009 så da trenger jeg forstilling av en cos mark 1 vinge bil da ??? Eller passer/hjelper ikke det ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Ford Skrevet Oktober 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2009 trenger vel ikke fra en vingebil akkurat men fra en helt vanlig tidlig modell Sierra helst uten servo da det er MYE bedre å sladde med! Siter -Ford Sierra 2,8i drifter -Ford Sierra 2,0 prosjekt -Ford Scorpio 2,9i bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
d_wax Skrevet Oktober 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2009 ja det vill jeg tro :P for nå har jeg en bil med servo uten olje :P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjarte2k Skrevet August 13, 2012 Rapporter Share Skrevet August 13, 2012 bilen var så original som det kunne blitt.. Sveiset sperre, motor med hester og en vanvittig flink sjåfør var det som skulle til! Han hadde vel ikkeno annet enn kappa senkefjører på bilen, og fjerna stastaget forran for å få plass til motoren...;) Husker jeg ikke feil så hadde vell han E36M3 3.0L motor i den E30en, ellers var det hobbymekk og dyktig sjåfør ja :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAN-OLAV Skrevet November 9, 2012 Rapporter Share Skrevet November 9, 2012 (endret) er det noen som kan definere moderat trimming,som det står i reglene for junior drifting? Endret November 10, 2012 av JAN-OLAV Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg