sveintoreh Skrevet August 5, 2009 Rapporter Share Skrevet August 5, 2009 Noken så vett kor du får bruksanvisning for bytting av turbo på saab 900 se?? takker for svar:) Siter Saab 900C 88 Saab 900 SE turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet August 5, 2009 Rapporter Share Skrevet August 5, 2009 1. Skru av gammel turbo 2. skru på ny turbo:bok: Det er ganske enkelt bare å skru, men du må huske å skifte olje og filter. spesielt viktig om du monterer helt ny turbo. Kople av pluggene og file ei stund etter du har montert nyturboen, slik at du er sikker på at den får smøring. Blir kjipt og starte motoren om turboen ikke har smøring med det første, kan skjære den da.. Lykke til Siter MY95 Subaru Impreza GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 6, 2009 Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 Det de fleste gjør når dem bytter turbo, er å skru den nye på, montere kun returslangen til olje, og helle litt ny olje inn i hullet tur-slangen skal inn på til turboen, slik at man har olje i turboen helt fra start. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 6, 2009 Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 Jeg lærte nå omvendt i Haynesboka eller hvor det sto. (Artig forresten, jeg ser en Haynes-reklame fra http://www.bilboken.no i banneret over her :D ) Der står det å lese at du skal koble av lavspenten på coilen, (montere alt unntatt oljeretur, kjinne/dra rundt motor 6x 10sek eller til du ser det fossrenne olje. Første gangen hadde jeg nyoverhalt turbo, men ekstremt lavt oljetrykk. Såvidt det piplet ut av turboen. Selv med motoren i gang rant det knapt der. Andre gangen hadde jeg byttet lagre i botningen og ville forsikre meg om tilstrekkelig oljetrykk, så da koblet jeg en 230V drill rett på oljepumpa via mellomakselen i Volvoblokka. Også denne gang uten returrøret montert. Ikke prøv dette hjemme! :D PS! Du kan regne med mye bannskap, eder og galle! Er det samme boltene som holder din T3 til grenrøret som på Volvo koster de 150-200kr/stk sa en kompis mens han hjalp meg med å demontere driten. Kjekt å ha nye låseblekk osv tilgjengelig. Ørene knekker gjerne av når du peller på det. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Undlien Skrevet August 9, 2009 Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 ta av eksos og trykkrøter som går innpå turbo først. eksos høyre og trykkrøret på venstre side trooor jeg? da er det mye lettere å komme til, så kan du løsne vann og olje rørene, og husk at det er en liten brakett fra under turbo til blokk, som støtter den. Så må du ta av vakumslangenne som går til magnetventilen. Etter du har gjort det så løsner du de fire boltene rundt grenrøret å tar den ut. montering står lengere opp her ser jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.