Gå til innhold

Kjøpe bruktbil

Ranger emnet


Krazy

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg min første bil. Budsjettet er 35K og jeg ser etter en som bruker lite bensin og er liten, men som samtidig ser bra ut. Tenkte litt på en gammel Audi. Noen tips der ute? Har sirka null erfaring med biler.

 

Audi 80 anbefales på det sterkeste, null problemer med den jeg har på skrivende stund :)

VW Passat 1,9TDI 1998. Green!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi 80 anbefales på det sterkeste, null problemer med den jeg har på skrivende stund :)

 

Må si meg enig med AleksanderR her. Jeg hadde tidligere en 1994 2.0E som jeg var meget fornøyd med. Null trøbbel i løpet av de 35 000 km jeg kjørte med den. Ruller nå rundt i en 1993 2.0S Avant mens jeg venter på ny bil. Til tross for 240 000 km på telleren går den helt supert. Eneste jeg savner på den er klimaanlegg.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18362157

 

Corolla er veldig greie biler, holdbar og ser grei ut.

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18356740

 

Audi 80 Quattro, er ikke så ille de heller, spes med Quattro.=D

- Mercedes 190E Svære hjul edition

Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser etter en liten bil som bruker lite, hva med noe som ikke bruker bensin, men sluper i seg bittelitt diesel?

Det mest økonomiske jeg kan tenke meg er faktisk Golf/Jetta med 1.6D.

Ellers, så er jo eldre VAG med diesel alltid billig i drift.

Andre ting som kan anbefales.

MB 190D 2.5 eller 250D, 250D bruker 0,5-0,6 l/mil med automat, samme motor i 190 bruker ike mere iallefall, og de går an å kjøre med også.

Selv kjører jeg rundt i en MB300TDT, og den bruker iallefall ikke over 0,8 l/mil til tross for 150hk+, luirer på hvordan den blir når jeg stiller den tilbake til orginale 147hk.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Du ser etter en liten bil som bruker lite, hva med noe som ikke bruker bensin, men sluper i seg bittelitt diesel?

Det mest økonomiske jeg kan tenke meg er faktisk Golf/Jetta med 1.6D.

Ellers, så er jo eldre VAG med diesel alltid billig i drift.

Andre ting som kan anbefales.

MB 190D 2.5 eller 250D, 250D bruker 0,5-0,6 l/mil med automat, samme motor i 190 bruker ike mere iallefall, og de går an å kjøre med også.

Selv kjører jeg rundt i en MB300TDT, og den bruker iallefall ikke over 0,8 l/mil til tross for 150hk+, luirer på hvordan den blir når jeg stiller den tilbake til orginale 147hk.

 

Samme for meg om det den går på disel eller bensin, bare den er billig i drift;)

 

Hva med Volvo, Toyota eller BMW?

 

Audi bruker vel ganske mye bensin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener: unngå audi og bmw i den klassen. kjøp deg en suzuki baleno stasjonsvogn med 4 hjulsdrift. kjøpte en til min bror for 15k.98 mod. Han har kjørt rundt 20 k uten å koste på den ei krone. Og da har du airbags, 4 hjulsdrift, og abs. Ac får du også til denne, så masse bil for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener: unngå audi og bmw i den klassen. kjøp deg en suzuki baleno stasjonsvogn med 4 hjulsdrift. kjøpte en til min bror for 15k.98 mod. Han har kjørt rundt 20 k uten å koste på den ei krone. Og da har du airbags, 4 hjulsdrift, og abs. Ac får du også til denne, så masse bil for pengene.

 

Kult.

 

Sikkerhet er også meget viktig.

 

Skal bruke bilen mest til kjøring i Oslo. Hadde også vært fint om den hadde tatt liten plass (lettere å parkere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi bruker vel ganske mye bensin?

 

Er ikke så alt for ille. Min 80 2.0S bruker 0,8 på blandet kjøring. Du får jo også 80'n med turbodiesel hvis du virkelig vil ha minimalt forbruk.

 

Når det gjelder hvor i landet du bør kjøpe bil, så er det ganske enkelt der du finner den bilen du ønsker deg til den prisen du ønsker å betale. Oslo er ikke noe dyrere enn andre steder etter min mening. Det finnes både rimelige og overprisede biler over hele landet.

Endret av Dinglevims

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye vil en Audio 80'n koste?

 

Ta en titt på finn.no så ser du ca hva de ligger på. Diesel er som regel dyrere enn bensin, så hvis du ikke kjører mye så er det kanskje like greit med en bensinmotor.

 

Det beste er egentlig bare å dra å se på de bilene du har muligheten til. Selv om en bil er billig betyr ikke det at den er dårlig og selv om den er dyr må den ikke nødvendigvis være bra.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår