Gå til innhold

Kjøp/montering av DEFA alarm. Noen tips til innstillinger eller annet?

Ranger emnet

Zamot

Anbefalte innlegg

Siden bilen står ute i "gata" stort sett, har jeg tenkt å kjøpe bilalarm. Bilradiospesialisten (i Trondheim) skulle ha 3090,- (eller var det 3190,-) for en vanlig DEFA alarm til Seat Leon med original fjernkontroll.

Er dette OK pris?

Lurte i tillegg på om det var noen innstillinger/programmeringer som burde være annerledes enn standard?? Noen artige funksjoner?

Vil helst ikke ha samme sirenelyd som alle andre. Kan de f.eks. også koble til tuta eller andre lys enn nødblinkerne?

Er det dyrt med utstyr som sender en tekstmelding f.eks. når alarmen går? Hvem har dette?

Evt. andre tips til f.eks. hvordan de gjør monteringen (setter sensor + diode + knapp), eller plassering av alarm-klistremerker?

Så det var andre farger å få kjøpt til den blinkene dioden..

Har det noen effekt å bytte dioden til en annen farge enn rød? skremmer det tyven mer hvis det blinker blått? (ubevist går tanker til politi?) Evt. gult som bilens farge?

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zamot

Så det var andre farger å få kjøpt til den blinkene dioden..

Har det noen effekt å bytte dioden til en annen farge enn rød? skremmer det tyven mer hvis det blinker blått? (ubevist går tanker til politi?) Evt. gult som bilens farge?

Du kan jo ha dioden rosa? Da drar du jo fjortiser i samme slengen :D

(Ok, OFF TOPIC!!!!!!11111111)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

Du kan jo ha dioden rosa? Da drar du jo fjortiser i samme slengen :D

De har ikke rosa originalt...

http://www.bilradiospesialisten.no/prodliste.php

(nederst)

Har heller ikke tenkt å sette blå dioder på vindusspyler-dysene..

Trenger ikke fjortsier, er over det stadiet og den alderen.

:D

Nei men seriøst, vurderte blå diode, tyver liker jo ikke blålys! Kanskje det har en viss ekstra effekt i underbevistheten dems om det blinker blått, i stedet for rødt som det gjør i alle biler. Bilstereoen blinker jo rødt.

Men også kanskje gult hadde vært kult?

Det er jo ikke snakk om noe lys som lyser hele tida, men kun et kort blink når alarmen er på...

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss di har lyst på bilen eller det du har i, skremmer ikke rødt,blått eller rosa lys de..

De rette typene ser bare på dette som en utfordring.. heller sløv utfordring.. Eneste som kan være bra med alarm er at den som regel kobler ut tenningen så de ikke får dratt bilen igang...

med det første da..

Med mindre du har en som er litt bedre som stopper tenningen i motor styringen som det er på enkelte alarmer..

Skal du ha Alarm bare for og skremme med lys, kan du eventuelt kjøre deg en bryter og koble opp et diodelys som du kan få til og blinke når du skrur det på. :)

Prislapp ca.100kr om du er litt teknisk :)

hehe, Tyven tar det han vil ha.. og defa alarm er jo værdens beste.. fant jeg ut etter at jeg våknet opp og ruta var knust og alt anlegget var borte..

De fleste alarmer går ikke om en rute blir knust.. men, om tenninga prøves og vries om, om dørene åpnes osv..

Tyven i min bil knuste ruten klatret inn, rensket alt jeg hadde i bilen.. stort sett bare CD-spiller osv.. tok alt av papirer jeg hadde i hanskerommet.. som forsåvidt var ganske irriterende.. måtte få nytt vognkort og det koster jo penger.. ARGH!

Men, alarm :) ja, kjekt og ha :)

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, hvis tyven ikke bryr seg om blinkende dioder, så kan jeg jo hvert fall ta en gul, slik at det matcher bilens farge hehe!

Nei, men seriøst vil ha innspill om innstillinger på alarmen, alarmtoner, blinking, tider osv... Er ganske mye som kan stilles inn.

Og jeg monterer alarm fordi jeg står parkert ute, og rimeligere forsikring, og så er det ingen ulempe når man skal selge heller.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan velge mellom 6 forskjellige alarmlyder på Defa 400.

Ellers så er det ikke noen artige funksjoner, hvis du ikke synes det er artig å slå av kupè-sensoren da.

Og hvis du synes det er morro så er det sikkert morro å leke med programerings-menyen også... Slå tenning av og på 5 ganger, slå så av og på 5 ganger MED 2 blink mellom hver gang osv... Timesvis med underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider