Gå til innhold

Hvor store felger går egentlig på en Vectra B Sedan? Uten valsing, men med senk

Ranger emnet


Emerica

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal handle felger til min Vectra.

Lurer bare på hvor store felger man får på?

Kan jeg regne med å få på 18 tommere og ha mulighet til å senke 60-80?

 

Kanskje noen samtidig har tips til hvor jeg kan kjøpe senkesett. :)

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Skal handle felger til min Vectra.

Lurer bare på hvor store felger man får på?

Kan jeg regne med å få på 18 tommere og ha mulighet til å senke 60-80?

 

Kanskje noen samtidig har tips til hvor jeg kan kjøpe senkesett. :)

 

 

det skal gå, er det en vectra b?har selv 8x18" med 215 35-r18 dekk, bilen min er ca senket 80-60 mm, funker fint, ser veldig bra ut!

bilde av hvordan det ser ut:

 

vectrab2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besvarelse til dere! :)

 

Pene felger du har Chrien. :) Hvordan er kvaliteten på Zito syns du?? Lakken flasset ikke av f.eks`?

 

Jeg monterte på 17" tommere i helga for å sjekk hvordan det ble, dekka er 215x45 og bilen er senket 40-60.

Faktisk så hendte det seg at hjulet tok opp i hjulbuen, var ved en fart på 100 km/t og overgang til ny asfalt det skjedde.

Så jeg forstår med andre ord ikke hvordan dere klarer å få på 18" og så breie dekk?!?!

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vectra b, som skal være senket 40-40 (tror den er lavere og mulig lavere en chrien sin bil), men med 17" 235.40.17. men tror den har sigi litt, men den subber med folk baki over humper. Men så har jeg litt for bløte dempere så det har mye å si :). Får ikke hånda i mellom hjulbuene og dekka

wirrumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal gå, er det en vectra b?har selv 8x18" med 215 35-r18 dekk, bilen min er ca senket 80-60 mm, funker fint, ser veldig bra ut!

bilde av hvordan det ser ut:

 

vectrab2.jpg

 

Bilen er nok neppe senket 80-60mm. Min er senket 40-40 og tilsvarer det der.

 

Emerica: Syns også det er rart, jeg hadde 215/45/17 senket 40/40 og det subbet hele tiden. Måtte skifte til 205/40/17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besvarelse til dere! :)

 

Pene felger du har Chrien. :) Hvordan er kvaliteten på Zito syns du?? Lakken flasset ikke av f.eks`?

 

Jeg monterte på 17" tommere i helga for å sjekk hvordan det ble, dekka er 215x45 og bilen er senket 40-60.

Faktisk så hendte det seg at hjulet tok opp i hjulbuen, var ved en fart på 100 km/t og overgang til ny asfalt det skjedde.

Så jeg forstår med andre ord ikke hvordan dere klarer å få på 18" og så breie dekk?!?!

 

 

takker for det!:) jeg er veldig fornøyd med kvaliteten så langt, har kun kjørt på de felgene snart en sommersesong, men så langt så bra! lakken er forsatt like strøken som når de var nye! det fine med de zitofelgene jeg har der er at de er pulverlakkert svarte på innsiden av eikene, ser veldig bra ut, og holder seg bra! har også polert de med felgforsegler, for å få en litt ekstra beskyttende hinne mot steinsprut osv.

 

det er klart når man har såpass store felger og lav profil på dekkene må jeg vere litt ekstra forsiktig med fart over humper og lignende, men dette er ett selvfølge når man kjører såpass senket bil spør du meg ;)

 

når det kommer til at felgene tar opp i hjulbuen, har jeg ikke hatt noe problem med så langt. kjørte hjem fra gatebiltreff på Våler tidligere i sommer, med full bil + fullastet bagasjerom uten problem. 215dekk er såpass smale at de går akkurat innenfor hjulbuen?

 

håper det var ett utfyllende nok svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er nok neppe senket 80-60mm. Min er senket 40-40 og tilsvarer det der.

 

Emerica: Syns også det er rart, jeg hadde 215/45/17 senket 40/40 og det subbet hele tiden. Måtte skifte til 205/40/17.

 

 

har justerbart senkesett på bilen, så er ikke sikker på nøyaktig hvor mange cm, men det er mer enn 40 mm, får ikke trykt lillefingeren mellom skjermen og dekka;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knaix: Gikk det helt topp med 205/40 da? :) Har ikke bilde? :)

 

 

Chrien:

Okei, da tør jeg å kjøpe Zito :) Zito har blitt et stort merke ser jeg...

Har veldig lyst på zito f502, men desverre er de utgått og vanskelig å få tak i. Da spesielt til 4 bolts.

 

Store felger og lavprofil betyr ekstra forsiktighet ja, hehe.. Men klarte du ikke å få på større dekk på 18" ? Bredere ev.?

Så vet jeg hva jeg skal forholde meg til når det gjelder mål. :) Ser jo perfekt ut slik du har det igrunn.

 

Regner med det ikke er forskjell på hjulbuene på 96 mod 4 bolts og 5 bolts som du har...

 

215 går akkurat innenfor hjulbuen ja :)

 

Takk for god besvarelse.

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår