l_man Skrevet Juli 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 Jeg var ute ikveld og kjørte med min golf III 1996 101Hk. Så hørte jeg et PSSSSSS! lyd så begynte oljelampen og lyse. Jeg stoppet og sjekket alt. Da viste det seg at alle reimene var falt av:S Og nederste "spennrulle" til registerreimen hadde det knekt en skrue så hele den spennrulla var av. Så denne spennrullen holder jo registerreimen på plass på på nedre del der. Men denne spennrullen som har falt av holder som sagt på plass reg.reimen, dynamoreimen og alt det her. SÅ kommer spørsmålet, hva i all verdens navn og rike vil dette koste meg mon tro?:( Har hatt alt for mye problemer og utgifter på denne golfen siden i mars da jeg kjøpte den:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet Juli 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 hørtes kjedelig ut! :S Har du uflaks har alt inne i motoren gått fyken...jeg vil faktisk tro det billigste er å kjøpe en brukt motor og bare bytte ut også bytte regreim på den "nye" motoren før du setter den inn er ett tips. Kjedelig når sånt skjer... Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juli 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 Hvor lenge er det sia du skifta reima og ble det gjordt på verksted? Kan være garantisak vettu :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Juli 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2009 Nå kjenner jeg ikke den motoren din, men er du sikker på at det er reg. reima som er gått? Den sitter som regel innenfor det sorte plastdekselet. Den andre riflede reima er "viftereim". Er det denne som er gått, var det nok ladelampa som begynte å lyse. Hvis de derimot er registerreima som gikk, har nok stemplene klasset oppi ventilene, og du har det som kalles et havari. Da er det som kimbeer skriver, enklest å skifte motor. Lykke til, Roy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet Juli 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2009 der sa du noe ja....i og med at du skriver at reima går via dynamoen så kan det hende du har flaks og det bare er reima på servo og dynamo og sånt som er hoppet av :) isåfall koster ikke disse reimene mange kronene og eneste er vel å få ut resten av spennrulla Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet August 4, 2009 Rapporter Share Skrevet August 4, 2009 Er nesten sikker på det. Leste I_mans innlegg igjen, og han skriver jo at han hørte en pssssj lyd, og oljelampa begynte på lyse, så han stoppet. Har du et ventilras, så stopper det av seg selv... I tillegg sitter kamreimstramminga innunder det sorte plastdekselet, altså ikke synlig til vanlig, i tillegg til at strammehjulet sitter langt oppe, ikke nede... Tror dette skal gå bra. Men vi er veldig interressert i å høre fortsettelsen her!!!! MVH Roy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l_man Skrevet August 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2009 Dette var nok sorgen! Full motorhavari:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet August 5, 2009 Rapporter Share Skrevet August 5, 2009 aj! kjipt =( jaja golf er en lett bil å bytte motor i ;D eneste trøsten det :P Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crezit Skrevet August 5, 2009 Rapporter Share Skrevet August 5, 2009 selng ut bilder av motorrommet ! Siter audi a4 1.8tq sedan 2000 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet August 5, 2009 Rapporter Share Skrevet August 5, 2009 Måtte bytte motor på min 1,6 101hk, da etter reimhjulet på veiva tok kveld, "tilfeldigvis" etter reg.reim bytte på verksted.. Verkstedet sa at motor hadde totalhavarert, men etter jeg byttet motor bestemte jeg meg for å åpne den "havarerte" motoren, og da var både ventiler og stempel like fine, så ut som det skal være klaring nok til at disse skal tåle at reima ryker.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet August 6, 2009 Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 Kan være lurt å nappe av toppen ja. Pakningssett koster 250-350kroner på Biltema. I alle fall, er det vel kun topp/ventiler / løftere som har pjalla. Kjøp en Haynes verkstedbok, Jeg kjøpte min på - jadda -Biltema og den er på svensk til og med. Dette er bare grei trening. Rengjøring, hygiene og følg boka til punkt og prikke -så er du konge på "toppsjau". Min trening på alt fra Tempo Corvette 50ccm til Peugeot diesel, kom godt med da jeg måtte ta begge toppene på min Suburban V8 6,5 liter. Bergheim skulle ha 28 timer på jobben, men jeg brukte "bare" 17 timer. Toppene er så tunge at jeg måtte bruke "elefanten" da de skulle ut og inn... Golf er bare morro!!! Roy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 6, 2009 Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 Søk litt på motorkoden din og om du har en interference (krasj) eller non-interference motor. Uansett er det verdt forsøket å bare time opp motoren og kaste på nytt regreimkit. Bare for å ha prøvd. Hvis det er regreima og ikke multireima di da. :) PS! Har du eller noen konstatert at det ER fullt motorhavari? Avlegg gjerne rapport her så får andre glede ehh... jeg mener nytte av dine erfaringer. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.