Gå til innhold

Diverse utbedringer og innkjøp


thoresen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nå gått til anskaffelse av en Honda Accord '91 modell som jeg nå skal freshe opp litt. Det som skal gjøres er senkesett, nye lykter kanskje, felger, styling, evt. andre innkjøp som kan forbedre utseende og ytelse.

 

Er det noen som har evt. tips om hva som bør gjøres? Noen kjente feil/mangler ved disse bilene?

 

Felgtips?

Hvor kjøper folket nye fjærer, hvor mye senker dere, og pris?

Lykter? Hva er alternativene?

Chipping? Hvor får man chip, hvor mye effekt kan man regne med og hva koster det?

 

Alle svar mottas med en stor takk!

 

Mvh.

 

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, og grattis med ny bil:)

 

skal jeg prøve å få svart på spørsmåla dine, da jeg er veeeldig godt kjent med accord;)

 

Er det noen som har evt. tips om hva som bør gjøres? Noen kjente feil/mangler ved disse bilene?

 

Kjent feil med dei bilene her, er fordeleren.. den har en tendens til å ryke fort.. ikke snakk om måneder altså, men noen år.. svakhet..

 

ellers, rust.. pass godt på å behandle bilen mot rust, ofte.. kikk etter rust, og ta det fortløpende..

 

ellers, opphengskuler å hjullager å andre diverse sånne ting, men ikke noe spesielt mye mer en andre biler:)

 

 

Felgtips?

 

Her er så mye.. har faktisk noen 18x7,5 Sort matte med polert kant av merke Kazera til salgs om du er interessert.. men, vil anbefale deg å importere fra usa om skal ha nye:) har handla inn en del felger for folk gjennom http://www.tirerack.com, kjempefornlyd:) vil du ha hjelp, er det bare å ta kontakt:)

 

Hvor kjøper folket nye fjærer, hvor mye senker dere, og pris?

 

Nye fjærer, da vil jeg anbefale deg å ta kontakt med jacobs autosupply.. han gir meeget gode rabatter, om du er medlem av club honda norway.. Handel fra usa er også et godt alternativ her.. gode priser, og lett å handle:)

når det gjelder hvor mye, er det ganske individuelt.. noen liker oppimot 100mm, andre liker 35mm.. spørs hvordan look du er ute etter, om du skal ha lippekitt, styling etc.. jeg selv, har 50 fremme og 35 bak.. dette grunnet at org, er accord myye høyere fremme enn bak, så om du har 35/35, så vil den se mye lavere ut bak.. ser litt løye ut..

 

Lykter? Hva er alternativene?

 

vil IKKE anbefale deg prosjektorlykter etc.. gjør noe med dine orginale.. absolutt det fineste er å "black-house" de.. lakke den ramma som er fremfor reflektorene.. om du er interessert, gjør jeg dette også, til en billig penge:)

 

Chipping? Hvor får man chip, hvor mye effekt kan man regne med og hva koster det?

 

dette vil jeg ABSOLUTT IKKE ANBEFALE.. dette kan skade bilen din mer enn nytten.. er ikke noe å hente på det.. kun diesel biler og turbobygg etc som har noe å hente der.. ikke en stock f22(din motor heter f22a3) ..

 

er det noe mer du lurer på, er det bare å ta kontakt..

er ikke inne på dette forumet noe særligt, men om du registrerer deg på forum.club-honda.org (CLUB HONDA NORWAY), er det mye enklere å få gode svar:)

 

MVh

Reg.Leder Vest Club Honda Norway

Stian Madsgård

-91 Honda Accord 2.2i 16v 150 hk

--------------------------------------------

Regionsleder Vestlandet, Club Honda Norway

Honda entusiaster, nye som gamle - Foren dere! Bli medlem i Club Honda Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår