Gå til innhold

Ramcharger - noen erfaringer?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Kombinasjonen V8, 4x4, tung bil, masse luftmotstand er ikke spesielt økonmisk. Kanskje er det mulig å finne offisielle tall?

 

Ikke at vi amcar-gutta bryr oss allverden, men når du nevner "vinterbil" tolker jeg det som en dagligbil?

 

Med kjørelengde på f.eks 15.000km pr år merker man det på årsbudsjettet om bilen bruker i snitt 1 eller 2 liter/mil.

(Snakker av erfaring.)

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbothomas

Vurderer å kjøpe meg en ny vinterbil. V8 og 4x4 hadde vært en morsom kombinasjon.

 

Har kikka litt på Ramcharger, er det noen som har erfaringer med den?

 

Har surfa litt på ramcargercentral osv for litt info, men for en nybegynner på den bilen så er det ikke så mye mat å hente.

 

Kompis av meg har brukt en 89 RamCharger på vinteren. 4x4 V8 318 fuel injection..

Fungerer bra på vinteren

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt klar over forbruket på denne. Hadde bare håpet at det ikke passerte mye over 2 liter mila. Bruker bilen i jobb så...

 

Har øya på en RC som jeg lurer litt på. Skal se om jeg får skrapt sammen litt dineros og tatt en kikk til helga.

Vi må jo ha grøftetraktor til sommern på Våler Eirikoo? ;)

 

Ettersom jeg har skjønt, er treg elektronikk et MOPAR problem. Men er det noen enkle løsninger på det? (relativt)

 

 

MOPAR - eating Fords to breakfast, shitting Chevys to lunch - hehe, er det ikke så?

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrrmpf. Var å så på en RC på lørdag, men kjørte nok "gamlebilen" hjem.

Trodde jeg visste hva jeg gikk til - hva 15 år gammel amerikaner var. Men den gang ei.

Hadde ikke "godfølelsen" etter en prøvekjøring, og heller ikke morran etterpå.

 

Sef, denne hadde 33x12,5x15 slicks foran. Hjelper ikke akkurat på men... Det kunne sikkert ha blitt en fin bil - hvis jeg hadde hatt 20-30000 store lapper å brukt på den. Noe som ikke var intensjonen.

 

Sååå, da får jeg vel heller slite med GHIAn litt til ;)

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår