turbothomas Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Vurderer å kjøpe meg en ny vinterbil. V8 og 4x4 hadde vært en morsom kombinasjon. Har kikka litt på Ramcharger, er det noen som har erfaringer med den? Har surfa litt på ramcargercentral osv for litt info, men for en nybegynner på den bilen så er det ikke så mye mat å hente. Siter Thomas 07 Commander 3,0 CRD 7 seter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 early bronco :D hvis du klarer å finne en.. si i fra hvis du finner 2 så tar jeg den andre :p Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Har du sjekket bensinforbruket på de? Kjører du mye betyr det endel, kjører du lite, er det jo av mindre betydning. Tror uansett du må påregne endel. Vil tippe på 1,8 til 2,5 L/mil på blandet vinterkjøring med noe sånt. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 mener du ramcharger 318? eller bronco 302/351/289? Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Kombinasjonen V8, 4x4, tung bil, masse luftmotstand er ikke spesielt økonmisk. Kanskje er det mulig å finne offisielle tall? Ikke at vi amcar-gutta bryr oss allverden, men når du nevner "vinterbil" tolker jeg det som en dagligbil? Med kjørelengde på f.eks 15.000km pr år merker man det på årsbudsjettet om bilen bruker i snitt 1 eller 2 liter/mil. (Snakker av erfaring.) Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 jau, jeg tenkte bronco mest som morro bil :) har camry til dagligdags ;) skal du ha 4x4 økonomisk må du over på hilux 2.4d(t) og slikt. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Originally posted by turbothomas Vurderer å kjøpe meg en ny vinterbil. V8 og 4x4 hadde vært en morsom kombinasjon. Har kikka litt på Ramcharger, er det noen som har erfaringer med den? Har surfa litt på ramcargercentral osv for litt info, men for en nybegynner på den bilen så er det ikke så mye mat å hente. Kompis av meg har brukt en 89 RamCharger på vinteren. 4x4 V8 318 fuel injection.. Fungerer bra på vinteren Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 ye, tøffe saker :) bare dytte på 37" BFG AT, seipe og pigge :) kuuul vinterbil :) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Jeg har hatt en Bronco XLT Ranger -78 modell. Med 350 bensin og manuell kasse. Gøy som fy, men bruker MYE suppe. Det er heller ikke akkurat finmekanikk på disse bilene, så detåler endel. :D Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Originally posted by eirikoo Jeg har hatt en Bronco XLT Ranger -78 modell. Med 350 bensin og manuell kasse. Gøy som fy, men bruker MYE suppe. Det er heller ikke akkurat finmekanikk på disse bilene, så detåler endel. :D er 1966-1977 bronco som gjelder da ;) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Originally posted by Jay er 1966-1977 bronco som gjelder da ;) syns de blir litt små. Var egentlig på utkikk etter en Blazer, men fant ut at broncoen var vel så kul. :) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbothomas Skrevet Januar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Er helt klar over forbruket på denne. Hadde bare håpet at det ikke passerte mye over 2 liter mila. Bruker bilen i jobb så... Har øya på en RC som jeg lurer litt på. Skal se om jeg får skrapt sammen litt dineros og tatt en kikk til helga. Vi må jo ha grøftetraktor til sommern på Våler Eirikoo? ;) Ettersom jeg har skjønt, er treg elektronikk et MOPAR problem. Men er det noen enkle løsninger på det? (relativt) MOPAR - eating Fords to breakfast, shitting Chevys to lunch - hehe, er det ikke så? Siter Thomas 07 Commander 3,0 CRD 7 seter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Originally posted by turbothomas Vi må jo ha grøftetraktor til sommern på Våler Eirikoo? ;) Er greit å ha en slik børse til å nappe oss ut av sandfella ja. (Eller å nappe Bjørn ut.. :D ) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Gryphon Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Originally posted by turbothomas MOPAR - eating Fords to breakfast, shitting Chevys to lunch - hehe, er det ikke så? Dette likte jeg... Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbothomas Skrevet Januar 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Hrrmpf. Var å så på en RC på lørdag, men kjørte nok "gamlebilen" hjem. Trodde jeg visste hva jeg gikk til - hva 15 år gammel amerikaner var. Men den gang ei. Hadde ikke "godfølelsen" etter en prøvekjøring, og heller ikke morran etterpå. Sef, denne hadde 33x12,5x15 slicks foran. Hjelper ikke akkurat på men... Det kunne sikkert ha blitt en fin bil - hvis jeg hadde hatt 20-30000 store lapper å brukt på den. Noe som ikke var intensjonen. Sååå, da får jeg vel heller slite med GHIAn litt til ;) Siter Thomas 07 Commander 3,0 CRD 7 seter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg