Daywalk3r Skrevet Juli 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 hei, er på jakt etter ny bil, eller "bedre" bil. har fått et tilbud på en golf 2 1,8 87mod GTI bytte imot min nissan Sunny 1,6 92 mod. sunny min er relativ ganske sliten - runda 290km. mens golfen har 210km + at motor har gått 150km. motorbytte rett og slett. bilen ble nylakkert for 1 år siden. litt dårlig lakk på panser så jeg, så den må nok lakkeres på nytt. servoreima må strammes mer. det han fortalte meg og det jeg så. golfen har OMP-ratt godkjent og senkesett godkjent i vognkort. brock felger og mye annet. det jeg lurer på da er noe spesifikt jeg burde se etter? rust? motorslitasje? er det verdt å bytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royterje Skrevet Juli 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2009 ingenting å lure på spør du meg. bytt før han ombestemer seg. se etter om det er rust i bærebroen fremme. altså den som flyndrer å motoren er skrudd fast i. dem har en lei tendens til å ruste men kan byttes. ellers ville eg ha set om bilen ryker litt blått ved kjøring. det er et tegn på ventiltetninger som er gamle men ikke krise. stolen på fører siden er jo helt sikkert slitt hul i men det er helt normalt. å at stolene er litt slarkete i feste er fordi at det er en plastforing som sete henger i som er utslitt eller borte. kjøp nye billig orginalt. Siter golf2 syncro med 1,8 20v turbo. golf2 vr6 turbo bora 1,9tdi vw lt bilbergningsbil vw transporter tdi arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daywalk3r Skrevet Juli 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2009 ja ok skal prøve kjøre bilen idag ;) kan jeg komme med en rask tilbakemeld på om det blir aktuelt eller ikke :) kom gjerne med flere menninger folkens! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daywalk3r Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 prøvekjørte bilen idag, var en helt annen bil og kjøre stiv og god :) tror det blir golf på meg ja!! :) må få stramma servo reima så er den digg bar må jeg si. sjekka for blårøyk og rust i både understell og bærebroen ingenting! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royterje Skrevet Juli 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 (endret) sjekket du om det kom en slik rar røyk i fra fremhjulene ved fult pådrag i 1gir å kansje til å med i 2gir. (eg har ei veninde som kjøre golf2 gti 16v som eg fikset litt på i går. under prøve kjøring synes eg det var lite guff å nesten ingen lyd. så turen bar rett hjem for å "opne luftfilterboxen". ut med boksen som både var full av olje å annen møkk deriblant et tett/vridd KN filter. ble den nok offer for vinkelsliperen. så bar det rett ut på esso strekka (i haugesund sentrum) å gav det doningen ville å må si at eg kjenner håret på armene reiser seg bare av å tenke på den gode lyden forsatt. er kansje bare meg men eg er helt bombesikker på at den ble mye spreke å at det ikke er kun lyden. men som noen sa en gang LYDEN ER HALVE OPPLEVELSEN.) golf2 git er morro bil å kjøre å lette å skru på. med en opnet luftfilter box, max senk å kantfelger så har du en bil som er kul å gøy å kjøre. :hailvw Endret Juli 22, 2009 av royterje Siter golf2 syncro med 1,8 20v turbo. golf2 vr6 turbo bora 1,9tdi vw lt bilbergningsbil vw transporter tdi arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg