Gå til innhold

HJELP! Turbo til passat 2001tdi 130hk.

Ranger emnet


Bruland1

Anbefalte innlegg

Har nett fått meg "ny" passat 2001 stv. Og igår stoppet den moroa:(

 

Kjørte litt på for å nå ei ferje, når eg kjørte av ferja, stå røyken etter meg!:( Turboen har tatt kveld.

 

Fikk den til VW forhandler, og dei bekreftet det var turboen. Pris antydninga dei kom med var på ca 25 000,- for ny med arbeid!

 

Så her hadde eg blitt takknemlig for alt av gode råd og tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei sjekk ut IMPORTEX.no(92669769) der fikk jeg bytteturbo med garanti til 5300 plus moms. 120 kr for pakningsett, kjapp levering og. turboen var fra svensk turboservice. samme sjappa som norsk turboservice.den går som ei kule nå. byttet selv på min. var helt greit arbeid, men veldig trangt. brukte kanskje 5-6 timer alene og uten løftebukk. lykke til.

 

ps..; jeg fikk tilbud om 18 tusen pluss minus hos vw her i kr.sand. for turbo og arb. så di har nok siktet litt høyt på pris..;)

 

dette var riktig nok til en 2000 mod 115 hk, men di hadde ett meget bredt utvalg å har garantert til din bil...;)

Endret av passatisør

tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert=)

Nå er humøret på plass tilbake.. sender mailer til alle turbo forhandlerene dere tipser meg om, og ber om pristilbud:)

 

Men hva som er viktig å ta samtidig med turbo skifte? olje og filter som nemt tidligere, eller er det noe mer en bør ta med?

 

Mvh

takknemlig passat havarist:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser du bur i førde og så stikk bort på berge & co eg var inn der for moro skyld og hørte prisen på ein nyoverhalt turbo dette er då til ein 1.8t dei skulle då ha litt i underkant av 10 000,-

men du har jo diesel så det blir litt dyrere, men du har eit alternativ til stikk opp på skrapen(http://www.sunnfjordbil.no/) og hør om dei har ein brukt eller overhalt turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår