R-Espen Skrevet Juli 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 (endret) Hei! Kan noen forklare meg hva den dingsen som er merket av på bildet er? Som dere kan se er det hull i slangen inn, hvilken konsekvenser har det for motoren? Hvor kan jeg bestille ny slange? Bilen er en 1996 Opel omega 2,5 V6 btw. Endret Juli 16, 2009 av R-Espen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Juli 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 Bildet ditt er altfor lite. Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Espen Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 Oppdatert med større bilde nå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 Ikke kjent med motoren der, men det der er en vakumklokke til ett eller annet. Vil tippe EGR eller tomgangsregulering. Slange kjøper du på biltema, eller hvilken som helst rekvisitaforetning som selger vakum/bensinslanger i løsvekt. Bare ta med slangestumpen inn og få de til å kutte deg en som er like lang. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 Opel kanskje, tipper det kan ha noe med luftilskudd i eksosen å gjøre kanskje. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Espen Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 Takk for svar! Klarte endelig å finne den i Haynes boka mi, men blei ikke mye klokere av det! De kaller det en "Air cut-off valve" og det ligger under "Emission control system". Til slitenVolvo; Det blåser ganske kraftig ut av hullet når motoren er i gang.. Noen som vil forklare? Har hatt problemer med motor en stund, og det kan derfor være greit å få klarert eventuelle symptomer hullet kan ha skapt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2009 Hullet har neppe gjort noen permanet skade på noe som helst. Avhengig av hvordan slangene er lagt ut kan det ha ført til en del falskluft, med symptomer som jagende tomgang, dårlig gassrespons, dårlig effekt, hakkete gange og forhøyet drivstofforbruk. Hvis slangen faktisk er ett rør (er det rust jeg skimter på bildet), kan du jo gjøre en rask fix med litt gaffa/duct-tape og se om motoren går bedre. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Espen Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2009 Hullet har neppe gjort noen permanet skade på noe som helst. Avhengig av hvordan slangene er lagt ut kan det ha ført til en del falskluft, med symptomer som jagende tomgang, dårlig gassrespons, dårlig effekt, hakkete gange og forhøyet drivstofforbruk. Hvis slangen faktisk er ett rør (er det rust jeg skimter på bildet), kan du jo gjøre en rask fix med litt gaffa/duct-tape og se om motoren går bedre. Problem med motoren er dårlig gassrespons, hakkete gange ved høy belastning og "turtalssperre" på litt over 4000! Slangen er ikke et rør nei:P "Rusten" du ser på bildet er faktisk noe oljelignende søl jeg oppdaget etter å ha fjernet gaffatapen jeg la på rett etter å ha kjøpt bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juli 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2009 Den dingsen er såvidt jeg vet sekundærluftventilen. Hvis bilen din sperrer bestemt på 4500 bør du ha en feilkode lagret. Vil tippe det i så fall er veivakselføleren. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg