Gå til innhold

3-veis kom.sett. Hvilket?

Ranger emnet


Gt-4-Ever

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er ute etter ett 3-veis komponentsett til ca. 2-2500kr.

 

Skal i en celica gt-4cs i originale høytalerplasseringer; mao. 6,5 bak i sidene, 4" i dashbord og diskant oppå.

 

Hvilket 3-veissett er best i den prisklassen?

Vet disse har:

 

Focal Access (ca.1900,-)

Vibe (ca.2400,-)

 

Noen andre merker?

 

Har planer om å kjøpe snart, men vil gjerne ha meninger fra Dere om hva jeg bør kjøpe.

 

Er ute etter noe som kan trykke bra, men skal sef. være SQ.

 

Blir pr.dags dato brukt kun på headunit (pioneer deh.p8600mp),

 

men 4 kanals forsterker (antakeligvis fra PG) og sub blir kjøpt inn etterhvert.

 

Takker for kjappe svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor separat 6,5? treveis består jo av 6,5",4" og diskant.

 

Mener du 4" og diskanten i access serien er for dårlig?

 

Skulle gjerne kjøpt 3veis i polyglass, men har nok lite penger for tida. Derfor toppen 2500,-.

 

Var også et poeng å kunne drive frontsett og sub med en 4-kanaler. Det går ikke om jeg kjøper separat. da må jeg evt. ha en monoforsterker til suben i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er nok ening med cossiemk1 her.

Med eit 3 vegs komponentsett der 6,5" er bak, vil lyden bli dårligare enn nødvendigt!

Lavpassfilteret til 4" blir for høgt, so f.eks. mørke stemmer blir altfor lyse. So har du høgtalere bak, som sender ut låge frekvenser, deriblant dei mørke stemmene! (dårlig forklaring!)

 

Eg har sjølv eit 3 vegs komponentsett framme, (diskant, 4" og 6,5")

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dette:

 

http://iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=10917

 

og dette:

 

http://iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=10915

 

Kan jo kjøpe diskant og delefilter etterhvert da eller?

 

Du har linka til ein 4" koaksialhøgtaler. Den har filter og diskant. Du skal ha 4" komponentsett framme. Det har separat filter og diskant.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leiter godt, skal det være mulig å oppdrive originale dørpaneler med 6,5" foran til de Celica'ene... Da får du mulighet til treveis i front. ;)

 

Ulempen er jo at du kanskje må betale prisen av hele frontsettet for å få tak i de dørpanelene. Hehe.

 

Hadde GT4 før selv, og det var tynt i fronten med kun 4", ja... Fant ikke dørpaneler noe sted, men kanskje noen på ts-ogn.no vet?

 

Evt. at dørpanelene fra >94-modellene passer med litt modifikasjon, men det tviler jeg på.

 

Ellers går det å prøve på en kickpanelløsning, om du vil beholde dørpanelene originale og ikke endre på noe annet i dashen.

 

Uansett vil jeg påstå at du aldri vil bli fornøyd med trøkket foran, uten å få inn noe større enn 4". Jeg satt inn de mest massive 4" jeg fant, de har for øvrig dama klart å ødelegge. Har hatt dem liggende siden jeg hadde bile. Hehe. Så de gikk i søpla i går. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår