TL3518 Skrevet Juli 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 Jeg pleier heller ikke å skru ut hele akselen, men det er lettest for folk som aldri har bytta drivledd før. Hvis du begynner å hamre løs på leddet for å løsne det mens akselen sitter i kassa, er det fort gjort at du dunker indre drivledd ut av "spor" og det kan være hælvette å få innat. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 Tror jeg bare får begynne. Får som regel til ting bare jeg begynner. Skriver ut alt her før jeg begynner så jeg har noen retningslinjer hvertfall. Håper jeg får delene enten i morgen eller lørdagsmorgen. Mye jobb forran meg! Håper det holder med det jeg har bestilt hittil, ellers blir det j..lig dyrt! Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gulars85 Skrevet Juli 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 Tror jeg bare får begynne. Får som regel til ting bare jeg begynner.Skriver ut alt her før jeg begynner så jeg har noen retningslinjer hvertfall. Håper jeg får delene enten i morgen eller lørdagsmorgen. Mye jobb forran meg! Håper det holder med det jeg har bestilt hittil, ellers blir det j..lig dyrt! det får du til, det er nesten like enkelt som å bytte lyspære, det tar bare litt lenger tid. Du får også med alt du trenger av fett osv til drivleddet i pakningen, om ikke drivleddet allerede er smurt inn fra fabrikk. Det er bare å peise på med masse fett og resten som blir igjen presser du inn i leddet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 Jeg har skrudd mye bil! Og kjenner mange som har skrudd mye bil, men ingen har begitt seg ut på å bytte drivknute. Alle sier det er så vanskelig jobb!!! Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 En liten ting til. pleier dere å smøre kobberfett bak bremseklossene? Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gulars85 Skrevet Juli 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2009 En liten ting til. pleier dere å smøre kobberfett bak bremseklossene? jeg pleier ikke å gjøre det, har aldri hatt noen problemer med at de sitter heller. men jeg bruker det på boltene som holder calipteren samt glidestengene på calipteren, pass på at de små mansjetten over glidestengene er hele og fine så det ikke kommer sand og dritt inni. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2009 Mener å a hørt at det skal smøres bak bremseklosser for at de ikke skal brenne seg fast pluss for støy. Mulig jeg tar helt feil! Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juli 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2009 Man bør smøre opp klossene der de ligger an mot kaliper og klo, for å unngå skriking i bremser. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2009 Nå glemte jeg faktisk å smøre bak klossene. hehe. Jaja, skriker det så er det enkel sak å ta opp og smøre da! Nå er hvertfall drivknute byttet. var da ikke vanskelige jobben med litt tlmodighet, og masse grising det. endte med at jeg måtte banke den løs forsiktig mens jeg holdt fast drivakselen. Nyttet ikke å skru inn bolten igjen for å løsne det. Har ikke prøvd bilen ennå pga mangel på en par bolter som jeg måtte køle med i et par timer. satt noe så jæ...g! Første gang jeg har opplevd at det ikke hjalp å varme de opp med blåselampe. endte med å borre opp hele bolten på 6-7cm. Har da byttet i dag gassdemperne forran (tidkrevende jobb). to bærearmer på den ene siden, var heldig å få den ene siste på biltema i dag. får ikke inn igjen før om ni uker. Får bestille fra norskbildelsenter i morgen til den andre siden. kjøre med de som de er så lenge. Skiftet bremseskiver og klosser forran i dag også. og drivknuten på den ene siden selvfølgelig. Får da ikke prøvd bilen før jeg motar den ene bolten fra Norskbildelsenter. Har bestilt alle boltene til forstillinga fra dem, så har jeg i tillfelle. Takker for alle gode svar. De hjalp meg mye! Nå håper jeg bare at jeg ikke har banket den indre drivknuten ut av plassen sin. hehe. det var litt vandring på akselen. husker ikke om det var det fra før, men hjulet går hvertfall rundt Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Nå har jeg et lite problem. Alt som skulle byttes er byttet og bilen er skrudd sammen og slipt ned på bakken. Da jeg skulle ta den på en testur la jeg merke til at abs og esp lampene lyser konstant. Ingen sikringer er gående. Hva kan problemet være? Kan det ha skjedd noe når jeg skiftet drivknute? Ellers fungerer alt helt flott. Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet Juli 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Nå har jeg et lite problem.Alt som skulle byttes er byttet og bilen er skrudd sammen og slipt ned på bakken. Da jeg skulle ta den på en testur la jeg merke til at abs og esp lampene lyser konstant. Ingen sikringer er gående. Hva kan problemet være? Kan det ha skjedd noe når jeg skiftet drivknute? Ellers fungerer alt helt flott. Du har vel kommet borti en abs føler tenker jeg Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Du har vel kommet borti en abs føler tenker jeg Det vil si at jeg ikke må av med drivknute igjen? Mener du en eller annen ledning som sitter rundt bremsekallipperen da eller? Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 kan det være at det ligger olje på sensoren? kanskje jeg klina litt på den når jeg bytta drivknuten? Den ligger vel helt inntill drivknuten? Jeg finner ikke noe feil på ledningene ellers. Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Nå har jeg hatt ut drivknuten fra navet igjen for å gjøre rent for fett, men ikke noe hell. Jeg finner ikke noe brudd, men kan ikke skjønne at det er noe annet en det. får ta en diagnosetest på den når jeg får tid. Dette er så irriterende! Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Juli 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2009 ABS-føleren er en sensor som måler drivleddets hastighet. Det nye drivleddets ABS-krans er sikkert forskjellig fra det gamle slik at sensoren rapporterer 0 km/h uansett. Den kransen ca midt på bildet må flukte med ABS-føleren. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.