Gå til innhold

Fins det noe nå som ligner på Alpine DDDrive i lyden?

Ranger emnet


MediaSUV

Anbefalte innlegg

Jeg har et frontsett med DDDrive 6,5" i Chevyen, og det låter nydelig. Skulle gjerne hatt noe lignende til den bilen jeg holder på med nå. Men hva er det som ligner? Kan SPX 177 R eller SPX 17 Pro være et alternativ? De er å få kjøpt veldig mye billigere fra USA på eBay enn i Gnore...

Endret av MediaSUV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en test av SPX 17PRO her i hvert fall: http://www.diymobileaudio.com/forum/member-product-reviews/61887-spx-17pro-review.html

 

Angående pris: Regn ut hvor mye du havner på inkludert frakt, moms og tollbehandlingsgebyr, og spør to-tre norske sjapper om å matche prisen så godt de kan. Tror fort du vil bli overrasket. Norske LISTEPRISER er ikke det du bør gå ut fra når du handler, de fleste klarer å gi endel rabatter. Småteit opplegg, men sånn er det nå engang...

 

EDIT: noe annet du må ta med i betraktning er størrelsen på dørene/"kassene" og kupeen. Store dører og stor kupé gir andre forutsetninger enn små dører og liten kupé. Og Chevy forbinder jeg ikke med de minste bilene. Med mindre du kjører Chevy Matiz? :D

Endret av ePiFaNT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg har sett på dem også, ja. Hvis de ligner, er det bra! Jeg er klar over at Suben har dører på størrelse med låvedører, men det er faktisk ganske mye rom i Renaultens dører også. Og jeg kutter uansett ved 300 hz (med kondensatorer fra Kicker), så nedre del av spekteret er kuttet ut og ordnes i bagasjerommet. Og vennligst ikke kall Daewoo for Chevy mens jeg hører på... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må bare se hva mellombassen foran tåler. En 6,5-tommers kan jo gjengi en del bass. Jeg henter høyttalerne på onsdag eller torsdag, så det kan bli spennende. Dette er et sett med SPX-177, så det er også en god del muligheter for justering på delefilteret til høyttalerne. Jeg tror jeg vet hva jeg skal gjøre i helgen... ;)

 

En dag bygger jeg kanskje en egen trykkammerkasse som er tilpasset bagasjerommet på denne bilen, så jeg kan legge inn noe litt mer mandig enn en enkel 10". Doble 12" med en brukbar forsterker burde kunne riste fruens rumpe ganske grundig! :tannløs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår