Gå til innhold

Chip+Boostcontroller?

Ranger emnet


Finisa

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har i det siste lurt litt på dette med chip og boostcontroller.

Bilen min er chippet steg 1, og det er jo vel å bra.

Men nå har eg fått montert åpent luftfilter, eksos og intercooler, og vil gjerne få litt mer ut av bilen.

 

Spørsmålet lyder: Hva vil gi mest power av denne softwaren, eller bare montere en boostcontroller for å sette opp ladetrykket. Er vel det den nye softwaren går ut på?

 

Og sånn generelt, hva lader en bil med steg 3 chip?

 

Kan det være gøy å chippe den til steg 3, og deretter montere boostcontroller hvis eg ikke er helt fornøyd med ladetrykket?

Eller vil det fungere å bare montere boostcontroller slik bilen er nå (steg 1 chip), og stille i vei?

 

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I steg 3 chipper \ omprogramerer vi bilen din på samme måte som i steg1.

Vi monterer også nytt rustfritt eksosanlegg!

Da kan vi programmere med en software som gir litt mer !"

 

Dvs at den IKKE er lik :P

 

Når man monterer større eksos med bedre flow, vil man kunne stille ladetrykket høyere, etter som turboen ikke må kjempe så mye for å få eksosen ut. Dette er slik eg forstår det iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en eventuell ny software går nok ikke på ladetrykk uansett, da 1.2-1.3bar skal være smertegrensen på det som er driftssikkert på en org ko3. regner med det er det din lader? er hvertfall det chippene til OCT og chipsenter.no leverer.

 

1.2-1.3 bar og 195hk.

 

men hvorfor ringer du de ikke bare og spør de? så hadde du sluppet å sitte her og lure :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være klar over at det er forskjell på 300hk på 1bar trykk og 300hk på 1,5bar. Folk henger seg litt mye opp i det med trykk, er en del andre ting som skal stemme overens i softwaren som feks blandingsforhold mellom bensin og luft, tennings verdier osv osv. Kan ikke bare justere opp trykket (boostcontroller) og tru dette er nok, fungerer sikkert en liten stund så i verste fall smeller det. Om du mener TS er det firma du vil justere bilen på så ring de og ta en prat hvordan dette gjøres, da får du en forståelse på hva som justeres. Slik jeg gjorde da jeg fant ut hvor jeg ville mappe/bytte software bilen min.

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lader 1 bar chippet, derfor jeg vil ha den nye chippen og prøve å få 1.2-1.3, det var det fyren hos TS-racing forhandleren sa at jeg ville få :P

 

Var der for ei uke siden, men teknikeren fikk det ikke til å stemme. Han installerte den nye programvaren, og når han gav max gass, så ladet den mindre! Problemet ble funnet, sprekk i intercooleren. Skal nå få montert på FMIC og prøve å chippe den igjen ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår