Zimmern86 Skrevet Juli 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 Får ikke til å bruke airconditionen i bila. Har fylt gass/væske på værksted idag. Har ingen lekasjer. Det kan hende at kompressoren ikke slår inn. Når jeg trykker på AC knappen, går turtallet høyere. Kan det være føler/sensor elr lukkemekanismen som har gått vrang? Noen som tar på seg jobben?? Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Juli 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2009 ingen liksom? :p noen som veit hvor jeg skal sje i motorrommet til en Audi A3 98 modell føleren/sensoren på kompressoren til AC, og selve kompressoren? Gjerne med bilder:) Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 går kompressoren når du tryker på knappen? tro du skal ha høytrykks pressostat unr venstre frontlykt. sjekk at den ikke har falt av.. vet ikke om den er dobbeltvirkende, men mener å huske at jeg ikke fant noe l.p på disse.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 når jeg trykker på knakken, så stiger turtallet bare, blåser varmlunken luft:s stiller helt blank i denne kategorien ass.. Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 jo, men du ser jo på senteret på kompressoren om det står stille, eller om det går rundt.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvosix Skrevet Juli 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2009 når jeg trykker på knakken, så stiger turtallet bare, blåser varmlunken luft:sstiller helt blank i denne kategorien ass.. Det tyder på at strømmen til kompressor er på derav får motorstyring økt tomgangsluft for å kompensere og siden kompressor ikke dras rundt øker tomgang - normalt skulle den være omtrent lik. Det er noe med kompressoren din, enten utslitt clutch eller noe som gjør at den ikke slår inn. Det er også slik at det må være riktig trykk for at den skal slå inn. Jeg kan ikke nok om dette til å gi deg noe håndfast, hør med noen som har jobbet med AC en stund. Har du brukt anlegget mye siden bilen var ny? Det skal vel være mulig å teste at kompressor slår inn uten å ha motor igang, forsøk å finne ut hvordan du tester at clutchen slår inn, er sikkert mulig å koble en ledning direkte på kompressor. Får du til det og det fungerer må du lete i de sensorene som styrer om clutchen slår inn (Dvs trykksensorer etc). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.